×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 4 اردیبهشت - 1403
false
true
اجرای حکم خلع ید و قلع و قمع رستوران نیلوفر آبی بندرانزلی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در گفت وگو با خبرنگاران، با تشکر از دستگاه های اجرایی و نیروهای امنیتی که جهت اجرای حکم دادستانی حضور یافتند، تصریح کرد: مجموعه نیلوفر آبی به مساحت ۲۹۵۰ مترمربع متشکل از رستوران و چندین ویلا بر خلاف قانون احداث شده و محکوم به قلع و قمع است.

وی با بیان اینکه صاحب پروژه متعهد شده است ظرف چهار روز نسبت به تخریب آن اقدام نماید، اظهار کرد: حسب دستور رئیس کل دادگستری استان و بنا به درخواست مالک، با در نظر گرفتن رافت اسلامی و قانونی، فرد مذکور می تواند شخصا بنای رستوران را تخریب نماید تا هم خسارات کمتری به وی وارد شده و هم مصالح ساختمانی در بستر تالاب انباشته نشود.

آقایی ارزش این پروژه را بیش از ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این عرصه در بستر تالاب است و اگر طی چهار روز عملیات تخریب اجرایی نگردد، دستگاه قضایی بر اساس قانون حکم قلع و قمع را اجرا خواهد کرد.

وی در پایان تالاب انزلی را میراثی طبیعی و جهانی دانست و خاطرنشان کرد: صیانت از این تالاب وظیفه تمامی مردم و مسئولان می باشد و کسانی که قصد دست درازی به آن را داشته و قانون را زیر پا بگذارند دچار خسران و زیان شده و دستگاه قضایی با شدت و حدت با آنان برخورد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد