×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 29 فروردین - 1403
false
true
اجازه نمیدهم عده‌ای مانع پیشرفت گیلان شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز(شنبه) در جلسه شورای معادن گیلان، با بیان اینکه معادن موجود در این استان از بهترین معادن فعال در کشور می‌شود، اظهار کرد: در اعطاء مجوز فعالیت معادن، اداره کل صمت و دستگاه‌های نظارتی باید نهایت دقت را داشته باشند تا حقی از مردم ضایع نشود.

وی با تاکید بر نظارت دقیق عملکرد مناسب از معادن موجود دراستان تصریح کرد: نظارت بر عملکرد و فعالیت معادن گیلان باید توسط نهادهای نظارتی انجام شود و  ماهانه به استانداری گزارش داده شود.

استاندار، تاثیر استفاده صحیح از معادن در افزایش اشتغال در این استان را بسیار موثر دانست و بیان کرد: اگر از ظرفیت معدن به خوبی استفاده شود هیچ‌مشکل اقتصادی و اشتغال در گیلان وجود نخواهد داشت و این امر از وظایف اداره کل صمت است.

دکتر عباسی با بیان اینکه ساماندهی معادن یکی از اهداف دولت سیزدهم در گیلان است، افزود: باید با اقدامی جهادی ساماندهی معادن در گیلان صورت گرفته و میزان اکتشافات انجام شدهمشخص شود تا دیگر شاهد مشکلاتی مثل خرشت رودبار نشویم.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم در رعایت مسائل زیست محیطی در اکتشافات معدن کشور بیان کرد: حفظ زیست محیط یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم است لذا باید در تمامی معادن استان این امر اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه مردم باید از ظرفیت معادن موجود در گیلان نهایت بهره را ببرند، گفت: در مناطقی که بهره‌بردار در حال برداشت از معدن است باید مردم نهایت استفاده را از آن معدن داشته باشند.

دکتر عباسی عنوان کرد: از نظر زیرساخت، تکمیل  خط آهن کریدور شمال به جنوب برای گیلان یک فرصت تاریخی می‌باشد زیرا اقتصاد این استان‌ را با پیشرفت قابل توجه ای مواجه می‌کند.

وی با اشاره به نقش معادن گیلان در تکمیل راه آهن رشت_آستارا یادآور شد:  یکی از مسائلی که برای تکمیل این پروژه بزرگ نیاز است مسئله معدن است که باید به آن توجه شده و در هنگام انجام عملیات یک معدن به طور اختصاصی به این مسئله تعلق گیرد.

استاندار گیلان ضمن برشمردن جایگاه اقتصادی و ارتباطی این خط آهن  بیان کرد: با تکمیل این راه آهن، طی مسیر حمل و نقل از  ۶۰  به زیر ۴۵ روز می‌رسد.

منبع: پایگاه الطلاع رسانی استانداری گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد