×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
آثار دفاع مقدس به زبان های مختلف برای مخاطبان خارج از کشور ترجمه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سرهنگ پاسدار عباس بایرامی درباره اقدامات انجام شده در جهت دسترسی آسان آحاد مردم به تولیدات دفاع مقدس اظهار داشت: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سازمان فضای مجازی و امور ماهواره‌ای، تولیدات سازمان‌های دیگر را دریافت و در فضای مجازی بارگزاری می‌کند.

وی با بیان اینکه محتوای ادبی حوزه دفاع مقدس در قالب‌های مختلف اینفوگرافی، موشن‌گرافی، تیزر کوتاه و موارد دیگر در فضای مجازی نشر داده می‌شود گفت: بنیاد‌های 31 استان‌ با تمام توان در تلاشند تا تولیدات ادبی خود را به فضای مجازی منتقل کنند تا مورد استفاده عام به‌ویژه اهالی شعر و ادب و جوانان قرار بگیرد.

بایرامی با بیان اینکه صحنه دفاع مقدس حوزه بسیار عظیمی بوده از این رو نمی‌توانیم ادعا کنیم کارهای بزرگی در این حوزه انجام شده است گفت: تلاش مجموعه نیروهای مسلح، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس همواره بر چند نقطه متمرکز بوده است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور اظهار داشت: ترجمه آثار خوب دفاع مقدس و شناخت ذائقه مخاطبان در فرامرزهای جمهوری اسلامی ایران با زبان‌های مختلف یکی از برنامه‌های ما است لذا ترجمه خوب آثار دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: همکاران ما در سپاه، ارتش، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و انتشاراتی‌های فعال در حوزه دفاع مقدس سعی کردند با ترجمه کتاب‌های خوب حوزه دفاع مقدس فرهنگ دفاع مقدس را توسعه دهند.

بایرامی با بیان اینکه اولویت ما برای گسترش این فرهنگ ابتدا کشور‌های محور مقاومت و سپس کشورهای دیگر است افزود: راهبرد دوم ما برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور است؛ با توجه به شرایط کرونایی نمایشگاه خارجی در دو سال اخیر تعطیل بود.

وی با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه بین‌المللی بغداد برگزار شد که ما ضمن شرکت در این نمایشگاه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتیم گفت: آمار مراجعات نشانگر این است که گرایش مردم به‌ویژه مردم عراق به کتاب‌های دفاع مقدس جالب توجه بوده است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه این حاکی از وجود فرصت‌های بسیار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است افزود: همچنین بخشی از فعالیت‌های ما  در بستر فضای مجازی انجام می‌شود که ارتباطات را آسان‌تر کرده و تلاش داریم در این فضا نیز به توسعه فرهنگ و موضوعات دفاع مقدس بپردازیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد