×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
آتش سوزی در 8.5 هکتار از جنگل های گیلان طی دو روز اخیر

به گزارش «گیل بان»، دکتر محسن یوسف پور، با اشاره به وقوع آتش سوزی در جنگل های گیلان با توجه به وزش باد گرم، اظهار کرد: با توجه به ورود جریانات هوایی جنوبی و باد گرم در استان، متاسفانه آتش سوزی هایی سطحی طی دو روز اخیر در عرصه های جنگلی و ارتفاعات تعدادی از شهرستان های استان رخ داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان افزود: مناطق شوک در شهرستان رودسر،مازیان نقله بر، هرکیان، سیدان و نورالعرش در شهرستان رودبار، لیفکوخندان در شهرستان شفت، سراوان در شهرستان رشت و گردکوه، صالح بر، سوخته کوه،جیرگوابر و کته شال در شهرستان لاهیجان دچار حریق شدند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی مجموعا در مساحت 8.5 هکتار اتفاق افتاده است،خاطرنشان کرد:با تلاش به موقع پرسنل جان برکف منابع طبیعی، مامورین خدوم آتش نشانی و مردم منطقه، علی رغم صعب العبور بودن این مناطق آتش اطفا شد.

این مقام مسئول،از آحاد مردم عزیز و بزرگوار استان گیلان خواست، از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی و مراتع جدا خودداری کنند و گفت:مردم در صورت رویت و اطلاع از حریق های احتمالی و یا هر گونه دخل و تصرف در عرصه های جنگلی و مرتعی از جمله قاچاق چوب و تصرف اراضی ملی، با شماره تلفن 1504 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد