×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
۹۰ هزار دانشجو در آموزش عالی استان گیلان تحصیل می کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ فرید نجفی ظهر چهارشنبه در نشست مشترک طرح تحول آموزش عالی در گیلان، با بیان اینکه آموزش عالی استان گیلان با حدود ۹۰ هزار دانشجو فعالیت می‌کند، اظهار کرد: گیلان آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی را دارد و جز استان‌های نخبه پرور و آموزش محور محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به ایجاد دانشگاه جامع گیلان از سال ۱۳۵۵، افزود: پیشرفت دانشگاه گیلان بعد از انقلاب سرعت گرفت و اکنون ۱۳۷ رشته در مقطع کارشناسی و ۲۵۳ رشته – گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵۴ رشته – گرایش در مقطع دکترا داریم.

وجود ۵۴۴ رشته -گرایش پذیرش دانشجو در دانشگاه گیلان

وی با بیان اینکه این دانشگاه در مجموع در ۵۴۴ رشته – گرایش پذیرش دانشجو دارد، اضافه کرد: دانشگاه گیلان دارای ۱۰ دانشکده، دو پژوهشکده و یک پردیس است.

نجفی با اشاره به همکاری ۶۰۰ عضو هیئت علمی با دانشگاه گیلان، گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانشجوی فعال داریم که هم اکنون مشغول به تحصیل هستند.

نجفی بیان کرد: ۳۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهایی نظیر عراق و افغانستان و روسیه و یمن و سوریه و… در دانشگاه گیلان تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه گیلان از عضویت این دانشگاه در اتحادیه دانشگاه‌های کشورهای حوزه دریای خزر در سال ۹۵ و راه اندازی دبیرخانه دائمی این اتحادیه در این دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: آموزش عالی استان گیلان با حدود ۹۰ هزار دانشجو فعالیت می‌کند.

تحصیل ۱۱ هزار دانشجو در مؤسسات آموزش عالی گیلان

نجفی با بیان اینکه گیلان بر خلاف برخی از استان‌ها دانشگاه‌های زیادی ندارد، گفت: دانشگاه‌های جامع، فنی و حرفه‌ای، علمی و کاربردی، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، پیام نور و فرهنگیان در استان فعال هستند.

وی ادامه داد: در دانشگاه پیام نور ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو، در دانشگاه علمی و کاربردی هزار و ۶۰۰ دانشجو، در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۶ هزار دانشجو، در دانشگاه فرهنگیان هزار و ۶۰۰ دانشجو و در دانشگاه آزاد اسلامی نیز ۳۷ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

نجفی عنوان کرد: ۱۱ هزار دانشجو در مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.

وی دانشگاه گیلان را جز ۱۰ دانشگاه برتر کشور معرفی کرد و افزود: استان گیلان از نظر تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز جایگاه خوبی در کشور دارد و قطعاً با به کار گیری این ظرفیت‌ها شاهد پیشرفت چشمگیری در استان و کشور خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد