×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 30 فروردین - 1403
false
true
۴۷ واحد صنعتی راکد به مدار تولید بازگشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ اسدالله عباسی روز شنبه در حاشیه نشست با مجمع نمایندگان گیلان به منظور ارزیابی عملکرد دستگاه های استان در راستای سیاست گذاری های انجام شده در جمع خبرنگاران با قدردانی از نمایندگانی که برای پیشبرد امور مردم تلاش می کنند، افزود: بقیه واحدهای فعال شده در بخش های کشاورزی، خدماتی، و معدنی و غیره است که خود اقدامی ارزشمند در راستای حفظ اشتغال موجود است.

وی عنوان کرد: در آستانه تصویب و تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه ارزیابی عملکرد دستگاهها می تواند افق روشنی برای تصمیم گیری آینده ترسیم کند.

عباسی افزود : از سویی ارتباط و تعامل بین نمایندگان با دستگاههای اجرایی، استانداری و نیز دولت می تواند به روند امور مردم سرعت بخشد و امور را تسهیل کند.

وی با اشاره به تصمیمات اخذ شده در این نشست ادامه داد: با توجه به ارزیابی عملکرد ۲ سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، تصمیماتی در زمینه صنعت و کشاورزی اتخاذ شد که در این راستا اقدامات مناسبی برای راه اندازی بنگاهها و واحدهای راکد و دانش بنیان کردن آنها در استان طی بیش از یکسال گذشته انجام شده است.

استاندار گیلان با اشاره به راه اندازی دهکده دانش بنیان در استان گفت: در حال نزدیک کردن و تقویت ارتباط بین حوزه دانش بنیان و صنعت هستیم که در این راستا شرایط مساعدی ایجاد شده و ارتباط هم روند رو به گسترشی را طی می کند.

عباسی با بیان اینکه در بخش کشاورزی هم اتفاق های بسیار خوبی رخ داده است، گفت: درتوسعه شهرک های گلخانه ای کارهای خوبی انجام شده و در بخش کشاورزی و حوزه تولیدات آبزی پروری و تولیدات گلخانه ای نیز شرایط بسیار خوبی فراهم شده است.

استاندار گیلان تصریح کرد: تولیدات برنج، چای، مرکبات، زیتون و ابریشم را نیز توانستیم به سطح مورد قبولی برسانیم.

وی با اشاره به کشت دوم اعم از برنج و محصولات زراعی دیگر بیان کرد، کشت دوم در افزایش درآمد، اشتغالزایی و رونق تولید کمک می کند و این نوع کشت و توسعه مکانیزاسیون در سایر مزارع پیاده می شود تا از همه ظرفیت ها برای سال زراعی آینده استفاده می کنیم.

عباسی تاکید کرد: این ارتباطات باعث می شود با کمک همدیگر و دانش روز براساس اسناد بالا دستی و قانون برنامه و اهداف پیش ببریم و امید است که در سایه تعاملات دولت و مجلس اتفاق های خوبی را رقم بزنیم، ضمن اینکه زیرساخت ها را فراهم می کنیم و از سوی دیگر تولید مسکن و اشتغال را افزایش می دهیم که موجبات خوشحالی و رضایت مردم شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این جلسه بر آمادگی نمایندگان استان برای کمک به جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: اهتمام همه ما برای کمک به جذب سرمایه گذار و بدنبال آن افزایش تولید و اشتغال در استان است.

کاظم دلخوش به نمونه ای از کمک نمایندگان در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود : به طور مثال وزارت کشاورزی محصول برنج را از محصولات استراتژیک خارج کرده و این امر باعث شده بود که قیمت کودهای فسفات و سدیم چند برابر شود که ما آن به حالت اولیه برگرداندیم و برنج دوباره محصول راهبردی شد.

گیلان دارای حدود سه هزار واحد صنعتی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد