×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در نظم جدید جهانی غیرقابل انکار است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آستارا با اشاره به دستیابی ایران به موشک‌های قاره پیما گفت: تنها چهار کشور روسیه، چین، فرانسه و آمریکا توانایی ساخت موشک‌های قاره پیما را دارند.

وی با بیان اینکه انگلیس و رژیم صهیونیستی نیز ساخت موشک قاره پیما را به این کشورها سفارش می‌دهند، ادامه داد: ورود جمهوری اسلامی ایران به جمع این چهار کشور دستاورد بسیار بزرگی برای صنایع دفاعی و نظامی ایران است.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه آمریکا هیچگاه نمی‌خواهد فشارها بر ایران پایان یابد، افزود: اوکراین و پشتیبانان غربی آن با دروغ پراکنی می‌خواستند کشور ما را به حمایت نظامی از روسیه در جنگ با اوکراین متهم کنند ولی آمریکا و رژیم صهیونیستی حتی اجازه ندادند اوکراین در جلسه فنی با حضور ایران مذاکره کند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در برجام نیز با غوغاسالاری سعی داشتند ایران را به فعالیت‌های غیر صلح جویانه هسته‌ای متهم کنند و امروز برجام با شکست تمام شد و وارد دوران پسابرجام شده است.

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: ما همیشه اهل گفتگو بوده و هستیم اما آمریکا با اعمال فشار و بدعهدی راه گفتگو و مذاکره را بست. مردم به خوبی فهمیدند که اشک و لبخند برای آمریکا فرقی ندارد و دشمنی آمریکا همیشه ادامه دارد.

امام آستارا در ادامه به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد نظم جدید جهان پرداخت و گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در نظم جدید جهانی از جهات مختلفی مهم و اثر گذار است.

وی با بیان اینکه ما به لطف خدا از ذخایر بسیار بالای انرژی برخوردار هستیم و در رتبه‌های اول تا سوم ذخایر نفت و گاز جهان قرار داریم، تأکید کرد: این امتیاز عامل بسیار مهمی در ایفای نقش ما در آینده جهان خواست.

حجت الاسلام باقری افزود: در روزگاری که اروپا برای گذراندن زمستان سرد خود به هیزم روی آورده است ما موشک قاره پیمای ماهواره بر امتحان می‌کنیم. موازنه قدرت در نظم نوین جهان با موشک‌های قاره پیمای ایران برقرار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد