×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
فعالیت‌های قرآنی با جدیت پیگیری می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ میکائیل باقری امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان قرآنی گیلان که در مجتمع فرهنگیان دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، اظهار کرد: از زحمات همه مربیان، معلمان و مدیران که در طول دوره کرونا اجازه ندادند فعالیت‌های قرآنی کمرنگ شود و حتی خود آنان در رشته‌های چهار و پنج‌ گانه شرکت کردند و درخشیدند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه با همه مشکلاتی که وجود دارد فعالیت‌های قرآنی با جدیت پیگیری می‌شود، افزود: گیلان همواره از استان‌هایی است که کارهای ویژه‌ای در حوزه قرآن انجام می‌دهد و همواره در پرورش دانش‌آموزان حافظ قرآن خوش درخشیده که نمونه آن درخشش دو دوره متوالی دانش‌آموزان حافظ گیلانی در مسابقات بین‌المللی قرآن بوده که افتخار بزرگی است.

باقری ادامه داد: باید این مدل تربیت حافظ قرآنی که در گیلان انجام می‌گیرد، صادر شود. هر حافظ قرآن باید حداقل هشت حافظ قرآن مثل خودش، تکثیر و تربیت کند که اینها ماندگار است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: فعالین قرآنی اگر احساس کردید در مرحله‌ای که هستید، جایگاه درستی است کم نیارید و با قوت ادامه دهید زیرا دشمن تلاش می‌کند که ما را در اقلیت قرار دهد لذا نباید به این هجمه‌ها توجه کنید چون یکی از حربه‌های دشمن این است که ما را در اقلیت نشان دهد که نیستیم.

وی ادامه داد: ان شااله شاهد این باشیم که تعداد حافظین و عاملین به قرآن روز به روز بیشتر شود. اگر قاری و حافظ قرآن باشیم ولی عامل نباشیم فایده‌ای ندارد. خلوص، اعتماد و باور قلبی باعث ماندگاری می‌شود لذا نباید از مسیر قرآن خارج شویم.

علوم قرآنی بهترین علم نافع است

محمد فائزی هم در این مراسم اظهار کرد: امروز به قرآن و آموزه‌های دینی بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم؛ به هر اندازه که عوامل انحرافی بیشتر می‌شود انسان به هدایت الهی محتاج‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه در طول دوران‌هایی که از نزول قرآن گذشته این کتاب الهی ریسمان مستحکم الهی بوده که در حمل بشریت و نزدیکی انسان به خدا ایفای نقش کرده است، افزود: در زمان حاضر که عصر فتنه و فتنه انگیزی است، فضای مجازی دشمن انسانیت و فطرت بشری شده که از این ابزار برای فریب نسل جوان استفاده می‌کنند لذا برای مقابله با این آسیب، پایگاهی مستحکم‌تر از قرآن نمی‌بینیم.

فائزی گفت: قرآن انسان را متحول می‌کند و آنان که دور قرآن گرد هم می‌آیند، حفظ و هدایت می‌شوند و به همان اندازه که قرابت بوجود می‌آید، انسان محفوظ‌تر می‌ماند.

وی با بیان اینکه قرآن همواره در متن آموزه‌های دینی بوده، تصریح کرد: اهتمام جدی بر این است که موضوع قرآن و تعالیم قرآنی با جدیت پیگیری شود تا بتوانیم بگوییم در محضر قرآن به قدر وسع خود تلاش کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در نظام تعلیم و تربیت قرآن 12 سال به عنوان کتاب درسی در اختیار ماست اگر نتوانیم در این زمان نتیجه بگیریم، متضرر می‌شویم لذا باید به نحو احسنت از این فرصت بهره مند شویم؛ در مسیری حرکت کنیم تا آن علم نافع را درک کنیم و در عمر کوتاهی که داریم باید در این حوزه بهترین گزینش را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه علوم قرآنی بهترین علم نافع است، خاطرنشان کرد: در نظام برنامه ریزی باید بیشتر به قرآن نزدیک شویم و بیش از پیش قرآن و تعالیم دینی را به زندگی تحصیلی دانش‌آموزان وارد کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد