×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
شکفتن «تی تی گل» در کالاهای فرهنگی گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دراختتامیه اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان که همزمان با برگزاری جشنواره ملی فیروزه برگزار شد، سمیه منجم با دفترچه یادداشت تی تی گل از لاهیجان مقام سوم را در بخش نوشت افزارها به دست آورد.

“تی تی گل” عنوان دفتر کاملا دست ساز و دارای  صحافی سنتی، بخشی از مجموعه “باغچه بی بی ” با اصالت گیلانی  است که توسط هنرمند مشهدی  مقیم لاهیجان با هنر رشتی دوزی، دوخت اصیل گیلانی، تزئین شده است.

“تی تی گل” دارای صفحات  بالک نوعی کاغذ محیط زیستی است که برای ساخت آن هیچ درختی قطع نشده است و همچنین جنس جلد دفتر پارچه متقال صد در صد پنبه و سازگار با محیط زیست است.

سمیه منجم هنرمند گرافیست مشهدی مقیم لاهیجان و سازنده این مجموعه دفترهای دست ساز “باغچه بی بی” هدف از این  ایده پردازی  را زنده کردن دوخت های سنتی مادربزرگ ها عنوان کرد.

نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان در سه بخش «عروسک»،«نوشت‌افزار» و «طرح و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی» هم زمان با ششمین جایزه ملی فیروزه  در سال 99 برگزار شد. این جشنواره با هدف ترویج تولید و مصرف کالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی و با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام و فرهنگ گیلانی برگزار شد و برگزیدگان آن به جایزه ملی فیروزه معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد