×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 5 اردیبهشت - 1403
false
true
توسعه پایدار با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و مقابله با تهدید‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ نصرالله مولائی دبیر همایش “توسعه پایدار فضایی با تأکید بر سواحل جنوبی دریای خزر” با بیان اینکه در این همایش مسئولان و صاحب نظران حوزه توسعه از مناطق مختلف کشور از جمله استان های جنوبی دریایی خزر مشارکت دارند گفت: با توجه به تدوین برنامه هفتم، برگزاری این همایش میتواند برای دست اندرکاران تدوین و تصویب این برنامه، کاربردی باشد.

شراره کاووسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با ارائه الگوی “سبز- آبی” برای توسعه گیلان گفت: برای توسعه پایدار باید فعالیت های اقتصادی، متناسب با ظرفیت و شرایط هر منطقه از گیلان تعریف شود و از توان زیربستر و روی بستر دریا با حفظ شرایط زیست محیطی بهره مند شد.

حسینی رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور هم با تأکید بر اصلاح الگوی کشت و الگوی مصرف، تغییر کاربری زمین های کشاورزی و آلودگی های زیست محیطی را تهدیدهای قابل توجه گیلان دانست و گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار تجدید نظر در رفتار با طبیعت ضروری است.

وحید طالب پور معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز با اشاره به ظرفیت های موجود در این منطقه برای ارتباطات بین المللی در حوزه اقتصاد گفت: توسعه مسیرهای کلیدی از جمله تکمیل راه آهن رشت – کاسپین و آستارا و کریدور شمال جنوب و توسعه زیرساخت های این منطقه از عوامل موثر برای استفاده حداکثری از منطقه آزاد انزلی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد