×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
رعایت عفاف و حجاب موجب پیشگیری از ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه‌ می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: امامان معصوم همواره بر بشریت حق و حقوقی دارند زیرا از جانب خداوند تعیین شدند و به امامت رسیدند بنابراین امام حجت خدا برای همگان است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه انسان در تمام ابعاد زندگی نیازمند به اهل‌بیت(ع) است تصریح کرد: هنوز مسلمانان جایگاه امام و امامت در مکتب تشیع را به خوبی نشناختند و این مسئله اجتماع را دچار بحران‌ می‌کند همانطور که امروز قوانینی بر زندگی بشر حکم‌فرما است که آفاتی در پی داشته است.

فلاحتی سالروز شهادت امام جواد(ع) را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: آن حضرت فرمودند 4 چیز است که یاری‌دهنده انسان برای انجام کار خوب است و آن 4 چیز سلامتی، فقیر نبودن، علم سرشار و همچنین کسی که خدا به او در زندگی توفیق دهد است.

امام جمعه رشت با اشاره به حادثه تلخ حمله به مسجد گوهرشاد، کشتار مردم به دست رضاخان در سال 1314 و قیام خونین مردم علیه کشف حجاب رضاخانی گفت: احکام اسلام دارای حکمت و فلسفه است و حجاب و عفاف برای مردان و زنان نیز از فلسفه‌های سالم و نورانی است‌.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان یکی از فلسفه‌های رعایت عفاف و حجاب‌ در جامعه را پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه‌ و حس امنیت عنوان کرد و افزود: عفاف و حجاب موجب شکل‌گیری فرهنگ عفت و حیا در جامعه و ایجاد طهارت قلبی می‌شود‌.

وی با بیان اینکه بی‌حجابی، بی‌عفتی و اشاعه فحشا و منکر در طول تاریخ بی‌سابقه نبوده است خاطرنشان کرد: مستر همفر‌ جاسوس انگلیسی می‌گوید “یکی از نقاط قوت مسلمانان، حجاب زنان است لذا باید بی‌حجابی در میان مسلمان رواج پیدا کند” و این از نقشه‌های شیاطین برای مسلمانان است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امروز جمعی از مردم از وضعیت حجاب در گیلان و کشور گله‌مند هستند تصریح کرد: بعضاً مشاهده می‌شود که یک مادر مسلمان حجاب دارد اما دخترش بدحجاب است لذا همه باید برای رفع این مشکل کمک کنند و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود.

فلاحتی گفت: مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری منتخب ملت را در پیش داریم و امیدواریم رئیس جمهور جدید در آغاز کار مهار قیمت‌های سرسام‌آور را جزو اولویت‌ها قرار دهد چرا که طبقات متوسط و پایین جامعه آسیب‌ها دیدند البته دومین مسئله مسکن است که باید مورد توجه باشد.

امام جمعه رشت اشتغال و مبارزه با فساد را جزو دیگر اولویت‌ها برای رییس جمهور منتخب خواند و خاطرنشان کرد: فساد اداری تبدیل به بلا شده است و از طرفی تکریم ارباب رجوع وجود ندارد لذا مبارزه با فساد باید با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به انتظارات جامعه از رئیس جمهور جدید و منتخب ملت خاطرنشان کرد: بعضی‌ها می‌گویند رئیس‌جمهور جدید باید ظرف 45 روز یا سه ماه همه چیز را درست کند در حالی‌که رفع بعضی از مشکلات زمان‌ می‌برد و کسانی که دیروز سنگ دیگران را به سینه می‌زدند امروز مطالبه‌گر هستند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان مطالبه را حق مردم دانست و بیان کرد: مردم ما سختی‌های ناشی از شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی را تحمل کردند؛ اقتصادی که به برجام گره زده شد و مردم رنج کشیدند و در عین حال چیزی از برجام نصیب ما نشد اما عده‌ای امروز اپوزیسیون هستنند.

فلاحتی با بیان اینکه مردم ایران 42 سال است که در تمامی صحنه‌های حساس پای کار هستند گفت: مردم ما هیچ نیازی به آمریکا و اروپا ندارند چرا که آنها بیش از هزار تحریم علیه کشورمان اعمال کردند از طرفی این مردم هر جا مسئولی را ببینند که دلسوز است و تکیه به جوانان دارد و شجاعانه در میدان حاضر است به او علاقه‌مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد