×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز خانگی گیلان در برخی روزهای آذرماه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ عیسی جمال نیکویی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه برای تعرفه های جدید گازبها ۱۲ پلکان مصرف را تعریف کردیم، گفت: با تغییرات مصرف در پلکان های اول تا سوم هیچگونه افزایش گازبها نخواهیم داشت.

وی ۶۴ درصد مشترکین گاز در استان گیلان را در پلکان های اول تا سوم دانست و افزود: ۳۵ درصد مصرف گاز در استان گیلان در این سه پلکان است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان، مصرف پلکان اول را تا ۱۷۵ مترمکعب گاز، اعلام و اضافه کرد: از ۱۷۶ تا ۲۵۰ مترمکعب در پلکان دوم و ۲۵۱ تا ۳۲۵ مترمکعب در پلکان سوم مصرف گاز قرار می گیرند.

جمال نیکویی با بیان اینکه مشترکین بهزیستی و کمیته امداد مشمول رایگان شدن گازبها هستند، خاطرنشان کرد: گازبهاء مشترکینی که ۷۰ درصد سه پلکان اول مصرف داشته اند نیز رایگان خواهد بود.

وی از تخفیف سه درصدی تا ۴۵ درصدی گازبها برای مشترکینی که نسبت به سال گذشته یک درصد صرفه جویی داشته اند خبر داد و گفت: پلکان های چهارم تا دهم که جزو پرمصرف ها هستند، با ۵۰ درصد افزایش گازبها مواجه می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان قیمت هر مترمکعب گاز برای پلکان های پرمصرف را ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان دانست و اضافه کرد: در پلکان یازدهم ۲۰۰ درصد و در پلکان دوازدهم ۲۵۰ درصد افزایش گازبها داریم.

وی استان گیلان را دارای سه اقلیم مصرف گاز دانست که توسط سازمان هواشناسی تعیین شده و گفت: بخش اعظم شهرهای گیلان در اقلیم سه هستند که شامل آستارا و آستانه اشرفیه و بندرانزلی و لاهیجان و لنگرود می شود؛ اسالم و املش و بره سر و جیرنده نیز جزو اقلیم دو و مابقی شهرها در اقلیم یک قرار دارند.

جمال نیکویی با تاکید مجدد بر رعایت دمای آسایش تا ۲۱ درجه سانتی گراد و استفاده از لباس گرم در خانه ها، بیان کرد: برخی از افراد دمای آسایش ۲۵ درجه به بالا دارند؛ این در حالی است که هر یک درجه کاهش دما، شش درصد کاهش ‌مصرف را به دنبال دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد