×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
۵ طرح فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش «گیل بان»، رضا مسرور عصر امروز در نشست خبری در منطقه آزاد انزلی با گرامیداشت فرارسیدن ایام پربرکت فجر اظهار داشت: 5 طرح فناوری اطلاعات و ارتباطات با اعتبار 41.4 میلیارد ریالی به‌مناسبت دهه فجر در منطقه آزاد انزلی به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه طرح‌های مذکور از محل منابع داخلی سازمان منطقه آزاد انزلی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد خاطرنشان کرد: طرح “پرتال جامع اقتصادی” سازمان منطقه آزاد انزلی با اعتبار 150 میلیون ریال در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

مسرور سامانه “نرم‌افزاری صدور مجوزهای اقتصادی” را از دیگر این طرح‌ها عنوان کرد و با تاکید بر اینکه طرح مذکور با اعتبار 300 میلیون ریال راه‌اندازی شده است گفت: سامانه‌های “جامع انبار” با 700 میلیون ریال اعتبار در منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سامانه “شنیدن صدای مشتری” از دیگر این طرح‌ها است که با اعتبار 250 میلیون ریال در این سازمان راه‌اندازی می‌شود تصریح کرد: تمامی هزینه‌های مذکور از محل منابع داخلی سازمان منطقه آزاد انزلی تامین شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این طرح‌ها همزمان با سالگرد سی و نهمین پیروزی انقلاب اسلامی به‌صورت رسمی در منطقه‌آزاد انزلی افتتاح می‌شوند افزود: در سامانه “صدور مجوزهای اقتصادی” خدمات لازم جهت انجام امور اداری مرتبط با درخواست مجوزهای مختلف اقتصادی صورت می‌گیرد.

مسرور با تاکید بر اینکه سامانه “صدور مجوز‌های اقتصادی” نخستین سامانه‌ای است که در ایام مبارک دهه فجر به‌ بهره‌برداری می‌رسد تاکید کرد: دومین سامانه خدماتی که در این ایام آماده خدمات‌رسانی است “پرتال جامع اقتصادی” منطقه آزاد انزلی محسوب‌ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در “پرتال جامع اقتصادی” منطقه آزاد، سامانه جامع امور صنایع، استعلام کارت سبز، فرم شناسایی سرمایه‌گذار، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، قوانین، مقررات و سایر اطلاعات لازم جهت بهره‌برداری سرمایه‌گذاران وجود دارد.

مسرور سامانه “انتقادات و پیشنهادات” را سومین سامانه قابل بهره‌برداری در ایام دهه فجر دانست و تصریح کرد: سامانه “انتقادات و پیشنهادات” و یا “شنیدن صدای مشتری” شامل وب کیوسک، نرم‌افزار تلفن همراه و سامانه پیام کوتاه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: از طریق این سامانه، مردم، سرمایه‌گذاران و ارباب رجوع می‌توانند پیشنهادات و انتقادات خود را طریق نرم‌افزارهای مختلف موجود در این سامانه، به مدیران بخش‌های مختلف سازمان منطقه آزاد انزلی منتقل کنند.

مسرور با اشاره به اینکه سامانه “جامع انبار” چهارمین طرح قابل بهره‌برداری در ایام دهه فجر است خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی این طرح را به‌صورت پایلوت در سطح مناطق آزاد کشور به‌ بهره‌برداری می‌رساند.

وی با بیان اینکه براساس سامانه”جامع انبار” تمامی خدمات و فرآیندهای اداری حوزه انبارداری در منطقه آزاد انزلی به صورت الکترونیک قابل دسترسی است گفت: فاز نخست مهمترین طرح زیرساختی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان در محدوده منطقه آزاد انزلی در ایام دهه فجر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی طرح زیرساختی مذکور را فاز اول رینگ فیبر نوری محدوده منطقه آزاد انزلی عنوان کرد و افزود: رینگ فیبر نوری محدوده منطقه آزاد انزلی با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی بخش خصوصی تکمیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه در فاز نخست این طرح محدوده 70 هکتاری فاز تجارت منطقه، شهرک صنعتی ناحیه دو و مجتمع بندری کاسپین دارای زیرساخت فیبر نوری می‌شوند گفت: در فازهای دوم و سوم این طرح به ترتیب فیبر نوری له شبکه زیرساخت انزلی متصل شده و در آخر تمامی محدوده منطقه را در بر می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: طرح‌های مزکور در راستای تکمیل شاخص‌ها و خدمات قابل ارائه در قالب دولت الکترونیک در سال‌های اخیر از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش است تا با این اقدامات منطقه آزاد انزلی به‌عنوان یک نهاد الگو در زمینه‌های کاهش بوروکراسی اداری، بالا بردن گستره نفوذ خدمات‌دهی سازمان به سرمایه گذاران در سطح کشور مطرح شود گفت: توسعه زیرساخت‌ها در منطقه آزاد انزلی تداوم دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: کاهش زمان، هزینه و جلوگیری از مراجعه اضافه به سازمان برای پیگیری امور اداری، از طریق الکترونیک کردن خدمات دولتی از اهداف بهره‌برداری از طرح‌های مذکور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد