×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
۴۰ میلیارد تومان اعتبار ملی به پروژه‌های آب روستایی گیلان اختصاص یافت

به گزارش «گیل بان»، محب‌علی رنج‌ور عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال حدود 40 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و 20 میلیارد تومان نیز در قالب اسناد خزانه برای انجام پروژه‌ها و طرح‌های آبرسانی روستایی به شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اختصاص پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ‌گیلان عنوان کرد: ‌2 هزار و 60 روستای بالای 20 خانوار در گیلان وجود دارد که شرکت آبفار گیلان با اجرای پروژه‌های آبرسانی توانست ساکنان هزار و 800 روستا را در سراسر استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند سازد.

رنج‌ور با تأکید بر اینکه آبفار گیلان 290 هزار مشترک روستایی دارد تصریح کرد:‌ در سال 94 و برای نخستین بار بودجه و اعتبارات قابل توجهی از ردیف‌های ملی و از محل صندوق توسعه ملی به اجرای پروژه‌های آب شرب روستایی به این شرکت اختصاص پیدا کرد.

وی آبرسانی به روستاها را از اولویت‌های دولت اعلام کرد و بیان داشت:‌ امسال نیز با برنامه جامع دولت و کمک نمایندگان مردم استان در مجلس مبلغ 40 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به شرکت آبفار گیلان برای آبرسانی به مناطق روستایی تخصیص پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ‌گیلان خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر مبلغ یاد شده که قرار است از محل صندوق توسعه ملی به اجرای وژه‌های آبفار گیلان اختصاص پیدا کند حدود 20 میلیارد تومان نیز از محل اسناد خزانه در ردیف بودجه عمومی برای این دستگاه اجرایی در نظر گرفته شده است.

رنج‌ور مجموع اعتبارات ملی شرکت آبفار گیلان را بالغ بر 60 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده مبلغ اعتبارات استانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در سال 97 نیز چیزی حدود 40 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که امیدواریم محقق شود.

وی استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های عمرانی را نیز متذکر شد و افزود:‌ انجام طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان به وسیله بخش خصوصی و به روش BOT از موارد مهمی است که در جدول اولویت‌های شرکت آبفار استان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/‌

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد