×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
گیلان ظرفیت تزریق روزانه ۱۰۰ هزار دز واکسن کرونا را دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ دکتر حسن رخ شاد روز اظهار داشت: ۲۸ شهریور با تزریق ۶۴ هزار و ۲۰۰ دز واکسن کرونا در یک روز، رکورد واکسیناسیون در گیلان شکسته شد ضمن اینکه روز گذشته نیز ۵۸ هزار و ۲۰۰ دز واکسن در این استان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا به ویژه طی هفته های اخیر با شتاب در استان انجام می شود، اضافه کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۴۳۷ نفر معادل ۶ . ۵۷ درصد از جامعه هدف این استان دز اول واکسن و ۵۲۱ هزار و ۱۰۸ نفر برابر با ۶. ۲۵ درصد هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

ومدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با بیان اینکه هم‌ اکنون متولدین ۱۳۸۳ و قبل از آن در استان گیلان نیز امکان ثبت‌ نام و دریافت واکسن را دارند، گفت: این گروه های سنی برای واکسیناسیون حتما باید در سایتhttps://salamat.gov.ir/ ثبت نام کنند.

رخ‌شاد با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان در این استان گفت: تاکنون یکهزار و ۳۷۰ نفر از دانش آموزان پایه دوازدهم در گیلان واکسن کرونا را دریافت کرده اند، دانش آموزان نیز برای تزریق واکسن حتما باید در سامانه سلامت نامنویسی کنند.

وی اظهار داشت: از ابتدای تزریق واکسیناسیون علیه بیماری کرونا از بهمن ماه سال گذشته تاکنون افزون بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن وارد استان گیلان شده که طی هفته جاری شتاب بیشتری گرفته است.

بر اساس آخرین آمار ۵۶۲ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری هستند، بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک سیاهکل، شفت، فومن، بندرانزلی ، ماسال، رضوانشهر و املش در وضعیت زرد و شهرستان های لنگرود، رودسر، رودبار، لاهیجان ، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، رشت، خمام، آستارا و تالش در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد