×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 5 اردیبهشت - 1403
false
true
کودکان زیر ۱۰ سال؛ ۸ درصد جان باختگان جاده ای

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان» سرهنگ حسین محمدپور امروز (بیستم بهمن ماه) در نشست با بانوان فرهنگ یار ترافیک استان گیلان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح آموزش بانوان فرهنگ یار ترافیک استان در دو فاز، اظهار کرد: در فاز نخست به آموزش بانوان شاغل در سازمان ها و دستگاه های اجرایی می پردازیم.

وی با بیان اینکه بانوان نقش مهمی در انضباط بخشی ترافیکی و کاهش آلام مربوط به سوانح ترافیکی در جامعه دارند، افزود: در حال حاضر ۷۶ نفر از بانوان شاغل در مرکز استان و شهرستان ها شناسایی شده اند و در فاز دوم زنان خانه دار آموزش می بینند.

رئیس پلیس راه گیلان از صدور حکم برای بانوان فرهنگ یار ترافیک خبر داد و اضافه کرد: بانوان فرهنگ یار ترافیک در دو بخش درون شهری و برون شهری فعالیت خواهند کرد؛ لذا هشت دستگاه از جمله آموزش و پرورش و هلال احمر و جهاد کشاورزی و بسیج خواهران می توانند در بخش برون شهری فعالیت موثری داشته باشند.

محمدپور با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۴ کارگاه آموزشی برای موتورسواران در روستاها همراه با اهدای کلاه ایمنی برگزار شد، گفت: نتیجه این کارگاه ها کاهش ۸۰ نفری فوت موتورسواران و کاهش ۷۰۰ نفری مصدومان در جاده هاست.

وی از بانوان فرهنگ یار ترافیک خواست به رانندگان تذکر لسانی دهند و خاطرنشان کرد: در صورت عملکرد مثبت، بانوان فرهنگ یار ترافیک می توانند در قالب بازرسان نامحسوس عمل کنند. همچنین تخلف این بانوان در رانندگی منجر به باطل شدن حکم فرهنگ یاری آنان خواهد شد.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر در جاده های کشور جان باختند، اظهار کرد: سهم گیلان از این تعداد ۶۷۳ نفر است که ۴۸۵ نفر در محورهای برون شهری دچار سانحه شدند و ۴۳۰ نفر بومی استان بودند.

وی با اشاره به نقش بستن کمربندی در کاهش مرگ و میر برای سرنشینان، یادآور شد: بیش از ۶۰ درصد جان باختگان جاده ای موتورسوار و عابر پیاده هستند و ۶۰ درصد بالای ۶۰ سال سن داشتند. همچنین بیش از ۵۷ درصد تصادفات در شب اتفاق می افتد.

محمدپور هشت درصد جان باختگان سال گذشته را کودکان زیر ۱۰ سال سن دانست و گفت: کودکان سرنشینان آسیب پذیر خودروها هستند.

رئیس پلیس راه گیلان از فعالیت ۶۰ دوربین ثبت تخلف در سطح محورهای برون شهری استان و چهار دوربین در سطح رشت خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه ۷۰۰ نفر از رانندگان در تصادفات مهم منجر به جرح و فوت طی سال گذشته حالت طبیعی نداشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد