×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 5 اردیبهشت - 1403
false
true
کنگره کشوری «بیماری‌های التهابی روده» در رشت برگزار شد

به گزارش «گیل بان»، کنگره کشوری بیماری‌های التهابی روده صبح امروز با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیش از 200 تن از متخصصان و پزشکان کشور حوزه گوارش و کبد در سالن اجتماعات هتل کادوس رشت برگزار شد.

یکی از پزشکان فوق تخصص گوارش کشور در این جلسه اظهار داشت: از زمان راه‌اندازی ثبت ملی بیماری‌های التهابی روده تا امروز حدود 10 هزار نفر در ایران به بیماری‌های کولیت و کرون مبتلا شدند و در این راستا شناخت و شناسایی دقیق تعداد بیماران بسیار اهمیت دارد.

همایون واحدی با بیان اینکه احتمال بیشتر بودن تعداد نفراتی که به بیماری‌های کولیت و کرون در این کشور مبتلا شده‌اند وجود دارد ابراز داشت: با در نظر گرفتن شناخت و شناسایی تعداد دقیق‌تر بیماران مبتلا شده می‌توانیم آن‌ها را قبل از ایجاد عوارض بیشتر درمان می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های کولیت اولسروز و کرون به نوعی از مجموعه بیماری‌های التهابی روده در افراد هستند گفت: مسائل و عواملی مانند سیگار، تریاک، کم‌تحرکی، زایمان سزارین و مصرف برخی آنتی‌بیوتیک‌ها توسط کودکان زیر دو سال موجب افزایش شدت بیماری‌های التهاب روده می‌شوند.

این فوق تخصصان گوارش به کمبود ویتامین D در افراد مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر در کشور ما از هر 100 هزار نفر، 45 نفر دچار بیماری‌های التهاب روده هستند و کمبود ویتامین نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد یا افزایش بیماری‌های التهاب روده به شمار می‌رود.

واحدی با اشاره به افزایش بیماری‌های التهاب روده در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی گفت: زایمان سزارین و عدم شیردهی به نوزاد هم موجب می‌شود تا آن فرد در معرض مبتلا شدن به بیماری‌های التهاب روده قرار گیرد و مصرف چای و قهوه جهت پیشگیری از این بیماری التهاب روده مؤثر هستند.

وی با بیان اینکه اشخاص به صورت ژنتیکی هم ممکن است به بیماری التهاب روده مبتلا شوند اظهار داشت: در راستای پیشگیری از بیماری‌های التهاب روده، مصرف ماهی، سبزیجات و میوه را به افراد مختلف توصیه می‌کنیم اما باید از مصرف گوشت قرمز و قرص‌های پیشگیری از بارداری پرهیز کنند.

این فوق تخصص گوارش با اشاره به اینکه بیماری‌های التهاب روده در افراد مختلف از طریق مصرف دارو و به شیوه‌های دیگر کنترل شده و جلوی ناتوان شدن شخص را می‌گیرد افزود: اگر بیمار مراحل درمانی خود را به شکل درست سپری کند، طول عمرش مانند افراد سالم و عادی می‌شود.

این کنگره دو روزه بیماری‌های التهابی روده در تاریخ 29 و 30 فروردین در رشت برگزار شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد