×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
کشف ۵۶۰ عدد سکه عتیقه در رودبار / متهم ۵۸ ساله در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سردار عزیزالله ملکی از کشف ۵۶۰ عدد سکه عتیقه مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان رودبار خبر داد.

سردار ملکی اظهار داشت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

وی در ادامه گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی رودبار حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی این شهرستان به سمت رشت به فردی که در لاین مخالف به صورت پیاده با یک عدد ساک در حال عبور بود، مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه در بازرسی از کوله پشتی فرد مورد نظر، ۵۶۰ عدد سکه عتیقه کشف شد، افزود: متهم ۵۸ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: کارشناسان میراث فرهنگی قدمت سکه‌های کشف شده را مربوط به دوره ساسانی و هزار اول قبل از میلاد اعلام کردند و ارزش آن‌ها در دست بررسی است.

سردار ملکی در پایان با بیان اینکه قاچاق عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد