×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
پیشنهاد دولت افغانستان به طالبان برای تقسیم قدرت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛، در حالی که طبق رسانه‌ها، طالبان طی شش روز اخیر بر ده مرکز ولایت در افغانستان مسلط شده است، شبکه الجزیره از ارائه پیشنهاد تقسیم قدرت در این کشور جنگ‌زده خبر داد.

شبکه «الجزیره» روز پنجشنبه (امروز) گزارش داد: «گروه مسلح طالبان کنترل غزنی مرکز ولایت غزنی را که در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب غرب کابل پایتخت قرار دارد، به دست گرفته است».

این رسانه قطری افزود: «یک منبع دولت (افغانستان) به الجزیره گفت که دولت افغانستان به طالبان پیشنهاد تقسیم قدرت داده است به شرطی که خشونت‌ها در این کشور متوقف شود».

پیش از این در خبرها آمده بود که طالبان ولایت غزنی را به صورت کامل تصرف کرده. به گفته رئیس شورای ولایتی غزنی، والی این ولایت شهر غزنی را در نتیجه‌ «معامله» به طالبان، تسلیم این گروه کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، از سخنگویان طالبان هم گفت که این گروه به والی و فرمانده پلیس غزنی اجازه‌ رفتن به شهر کابل را داده است.

ولایت غزنی در جنوب‌شرق افغانستان از ولایت‌های ناامن است. از ۱۹ شهرستان این ولایت، هم‌اکنون تنها شهرستان‌های جاغوری و ناور در کنترل دولت است.

همچنین شهر غزنی دهمین مرکز ولایت است که در شش روز گذشته به‌دست طالبان سقوط کرده است. قبل از این، زرنج مرکز نیمروز، شبرغان مرکز جوزجان، تالقان مرکز تخار، فیض‌آباد مرکز بدخشان، قندوز، سرپل، پلخمری مرکز بغلان، ایبک مرکز سمنگان و فراه به دست طالبان سقوط کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد