×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
پسماند در سراوان مرگ خاموش مردم رشت را دربردارد

به گزارش «گیل بان»، جبار کوچکی نژاد با اشاره به فراگیر شدن معضل دپوی زباله در منطقه سراوان رشت، اظهار کرد: زباله سراوان واقعاً یک بحران و مرگ خاموش و تدریجی نه‌تنها برای مردم سراوان، بلکه مردم شهرستان رشت است.

وی با اشاره به مخاطرات زیست‌محیطی و انسانی زباله در سراوان، افزود: مردم حاشیه منطقه سراوان به انواع و اقسام امراض لاعلاج مواجه شده‌اند و این در حالی هست که وجود زباله و دپوی آن در سراوان آلودگی هوا را نیز در بردارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هوای پاک حق قانونی مردم است و در قانون اساسی و شرع هم به آن تاکید شده، گفت: ما مخالف جدی آلودگی هوا و خدشه کردن حقوق مردم و شهروندان رشتی هستیم و آلوده شدن، هوا، آب شرب و زیست مردم منطقه را گناه و حرام می‌شماریم.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بی‌توجهی به معضل سراوان را تضییع حقوق شهروندی توصیف کرد و افزود: مردم حق‌دارند در مقابل غاصبان حقشان مقاومت کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم حق‌دارند اعتراض اجتماعی کنند چون بارها در رابطه با معضل سراوان مکاتبات و هشدارهایی ارائه‌شده است، تصریح کرد: زباله شهری در روستا تخلیه و معضلاتی برای مردم ایجادشده است و باید باکسانی که در هر رده‌ای هستند و برای استقرار دستگاه زباله‌سوز اقدام نکرده‌اند، برخورد شود گرچه اکنون تلاش‌هایی از سوی شهرداری و مسئولان شهری در حال انجام گرفتن هست و امیدواریم این نوع اقدامات تسریع پیدا کند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد