×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
پرسنل منابع طبیعی به جد با قاچاق چوب در منطقه برخورد خواهند کرد

به گزارش «گیل بان»، محسن یوسف پور در گفت وگو با خبرنگاران، در پی انتشار فیلم حمل چوب های جنگلی در منطقه شفت، اظهار کرد: حفاظت و حراست از منابع ذی قیمت جنگلی وظیفه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان است که باید با همگرایی و همدلی سازمان های هم عرض بدون کوچکترین اغماض صورت پذیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، با بیان اینکه به دنبال انتشار فیلم حمل چوب در منطقه شفت در فضای مجازی بلافاصله پیگیری های لازم صورت پذیرفت، گفت: چوب مذکور در فیلم چوب درختان دست کاشت صنوبر، بید و چوب های غیر جنگلی باغی است.

وی ضمن تشکر از حساسیت مردمی در موضوع قطع درختان جنگلی، یادآور شد: براساس مواد 2 و 6 قانون حفاظت و بهره برداری جنگل، طبق توافقات به عمل آمده با مسئولان ذیربط در استان و منطقه، آن دسته از درختان خودروی جنگلی مجاز و قابل قطع که در پایین دست جنگل های استان در محوطه منازل روستاییان(اراضی غیر ملی) واقع است، به شکل محدود و با نظارت مامورین اجازه قطع داده می شود، اما در بالادست و ارتفاعات فقط برای استفاده در محدوده خانه و محوطه اشخاص و بدون خروج از محدوده جنگل، روستاییان مجاز به استفاده از چوب این درختان خواهند بود و تمامی تلاش پرسنل منابع طبیعی این است که به جد با قاچاق چوب در منطقه برخورد کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دستور موکد به فرماندهی یگان حفاظت، معاونت امور جنگل و رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه جهت پیگیری مسئله حیاتی حفاظت از جنگل های طبیعی شهرستان شفت داده شده است. همچنین شخصا با حضور در منطقه، جدیت دولت در حفظ و حراست از منابع طبیعی را دنبال خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد