×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 5 اردیبهشت - 1403
false
true
پذیرش مسئولیت برای رضای خدا و خدمت به مردم باشد

به گزارش «گیل بان»، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با بیان اینکه عمل به دستورات الهی انسان را از عذاب اخروی دور می کند، گفت: خانواده نقش مهمی در تربیت دینی فرزندان و پایبندی به اصول و ارزش های اسلامی دارد.

وی با اشاره به تاکید قرآن کریم مبنی بر پیروی انسان از سبک زندگی الهی، اظهار کرد: اگر والدین خود را ملزم به انجام اعمال عبادی و احکام اسلامی بدانند، خود به خود این رویه در فرزندان تقویت می شود و شخصیت دینی آنان را شکل می دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان هدایت فرزندان به صراط مستقیم را در گرو تربیت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انسان در سایه عمل به واجبات و ترک محرمات به فلاح و رستگاری می رسد و از خیرات بهره مند می شود لذا گمراهی برخی از افراد نشان دهنده عدم توفیق خانواده در حوزه تربیت دینی است.

این کارشناس دینی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره تلاش برخی افراد برای رسیدن به کرسی ریاست و صندلی مجلس، تصریح کرد: پذیرش مسئولیت باید برای رضای خدا و خدمت به مردم باشد و در غیر این صورت شایسته سالاری اتفاق نمی افتد. اگر مسئولان خدا را در نظر بگیرند هرگز به کشور و ملت خیانت نمی کنند و در صورت ناتوانی در انجام مسئولیت کنار می روند.

وی بی توجهی به آخرت را یکی از عوامل شکل گیری بداخلاقی در عرصه های سیاسی و اجتماعی دانست و متذکر شد: براساس فرموده رهبر انقلاب، برخی خود را به آب و آتش می زنند تا مسئولیتی را به دست آوردند، اما مردم بصیرت دارند و قدر مسئولی را که برای خدمتگزاری آمده می دانند.

امام جمعه رشت با اشاره به تحولات سیاسی فرانسه، خاطرنشان کرد: دولت فرانسه ادعای رعایت حقوق بشر را دارد، اما 85 درصد از مردم این کشور مخالفت خود را با سیاست های حاکم اعلام کرده اند. بسیار جای تاسف است که فرانسته تحت تاثیر آمریکا ایران را متهم به عدم رعایت حقوق بشر می کند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در کنار نظام خود ایستاده اند و مشکلاتی را که نظام سلطه برای کشور ما به وجود آورده تحمل می کنند، یادآور شد: امروز دنیا نیز دیگر آمریکا را قبول ندارد و سازمان های بین المللی و مجامع حقوقی کشتار ملت مظلوم یمن را محکوم کرده اند.

آیت الله فلاحتی مقاومت و ایستادگی را تنها راهکار مقابله با استکبار جهانی دانست و عنوان کرد: نقشه های شوم دشمن علیه عراق و افغانستان و سوریه و یمن برای محدود کردن و تحت فشار قرار دادن ایران است، اما خون شهدا پیروزی جبهه مقاومت را تضمین کرد و آمریکا نیروهای خود را از سوریه و افغانستان بیرون برد که نشان دهنده استیصال آمریکا مقابل مقاومت و ایستادگی ملت ماست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دنیا توان مقابله با ایران را ندارد، اضافه کرد: تیر نقشه های دشمن علیه ایران به سنگ خورده و آنها را در دنیا بی آبرو و بی اعتبار کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد