×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
پبش بینی انجام عمل سالانه ۳۴۰ کودک تحت کاشت حلزون شنوایی در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان» دکتر ارسلان سالاری در افتتاحیه مرکز کاشت حلزون شنوایی گیلان با بیان اینکه گیلان جزء ۱۰ استان دست یافته به جراحی کاشت حلزون کشور است اظهار کرد: کاشت حلزون شنوایی امتیازی است که وزارت بهداشت و درمان به صورت متمرکز در دست دارد و این امتیاز بنا بر پیچیدگی و خاص بودن فرایند درمان و توانبخشی به هر استان و دانشگاهی داده نمی شود.

سالاری با بیان اینکه از سال ۸۷ در استان گیلان غربالگری شنوایی نوزادان در دستور کار قرار گرفته است افزود: در حال حاضر می توان گفت ۹۸ درصد کودکان در کشور از جمله گیلان سیستم شنوایی شان غربالگری می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: از بین ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور، تاکنون تنها ۱۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور موفق به کاشت حلزون شده اند.

وی با بیان اینکه پیش از راه اندازی مرکز کاشت حلزون در رشت، ناشنوایان و خانواده های آنها باید اقدامات درمانی را عمدتا از تهران پیگیر می شدند گفت: این کار هم هزینه بر و هم طاقت فرسا بود که با راه اندازی این مرکز در استان بسیاری از این مشکلات برطرف خواهد شد.

سالاری، با بیان اینکه سالانه ۳۰ تا ۱۰۰ تن از نوزادان در گیلان ناشنوا متولد و برای درمان به سایر مراکز کاشت حلزون در کشور ارجاع می شدند؛ یادآور شد: از این رو پیش بینی می شود تمامی این نوزادان در کنار کودکان استان های شمالی همچون اردبیل، زنجان، قزوین و غرب مازندران در رشت کاشت حلزون شوند و خدمات توانبخشی به آنها ارائه شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود سالانه ۱۱۵ تا ۳۴۰ کودک شمال کشور تحت کاشت حلزون شنوایی در استان گیلان قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز کاشت حلزون در گیلان رویدادی بسیار بزرگ و اثر بخش در شمال کشور به ویژه برای گیلانیان به شمار می رود.

کاشت حلزون در مرکز امیرالمومنین استان گیلان انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد