×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
پایان نامه‌های دانشجویی با محور فرهنگ آپارتمان نشینی انجام شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رشت با اشاره به بازگشت کشور سوریه به اتحادیه عرب، اظهار کرد: کشور سوریه با کمک مدافعان حرم ایرانی و محور مقاومت در مقابل تمام زورگویان و مستکبران جهان ایستاد و راهش را پیدا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به موضوع اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی گفت: حدود ۷۵ سال است که این سرزمین توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی اشغال شده اما امروز این رژیم جعلی در مقابل جوانان شهر کوچک غزه ناتوان است.

فلاحتی با اشاره به ماجرای فتوای لغو امتیاز تنباکو از سوی میرزای شیرازی و شکستن قلیان‌ها توسط زنان نزد ناصرالدین شاه گفت: از آن اتفاق تاکنون عزت برای امت اسلامی آورده شد و روحانیون با تلاش‌های خود در این حوزه به جامعه ایرانی عزت دادند.

وی ادامه داد: در زمان برجام بارها به موضوع مذاکره عزتمندانه تاکید شد زیرا عزت مایه پیشرفت کشور می‌شود، به عنوان مثال در موضوع برجام غنای سوخت هسته‌ای ما را به ۳.۸ درصد رسانده بودند تا کشور ما را ضعیف کنند اما امروز جوانان دانشمند ما غنای سوخت هسته‌ای را به ۶۰ درصد رساندند و عزت و قدرت ایرانی را به دنیا نشان دادند.

فلاحتی با تاکید به رعایت حقوق همسایگان در دین اسلام اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه، نداشتن اطلاعات کافی از نحوه زندگی آپارتمان‌نشینی است که مشکلات و چالش‌هایی را با خود دارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در گذشته زندگی به نحوی بود که بین خانه‌ها فاصله زیادی وجود داشت، گفت: در سال‌های اخیر زندگی آپارتمان‌نشینی به روستاها نیز در حال سرایت است در حالی که نباید اجازه داده شود این سبک زندگی شهری به سمت روستاها سوق پیدا کند.

وی با اشاره به افزایش مشکلات در آپارتمان نشینی و لزوم فرهنگ سازی در این بخش گفت: پایان نامه‌های دانشجویی با محوریت ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی تهیه شود و دانشجویان در خصوص روانشناسی اجتماعی و شخصی زندگی آپارتمان‌نشینی طرح و ایده ارائه دهند زیرا بسیاری از افراد هنوز اصول اولیه زندگی آپارتمان‌نشینی را نمی‌دانند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه مسئولان نیز باید برای این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشند، گفت: در اکثر شهرها، خانه‌ها و آپارتمان اصولی ساخته نمی‌شوند که باید این امر نیز مورد توجه قرار گیرد و برنامه ریزی و نظارت بیشتری انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد