×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
هدف از مدیریت پدافند غیرعامل کاهش آسیب پذیری جامعه است

به گزارش «گیل بان»؛ مهندس جانبازی در جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان لاهیجان گفت: هدف از مدیریت پدافند غیر عامل اعمال مدیریت به گونه ای که کمترین آسیب در هنگام بحران ها به شهرستان وارد شود.
سرپرست فرمانداری لاهیجان افزود: براساس اعمال مدیریت پدافند غیرعامل در هنگام بحران ها، امور زیربنایی دچار آسیب نشوند و آسیب پذیری در جامعه کاهش یابد و بر همین اساس در سیل، باران و در دیگر بحران ها و حوادث در شهرستان لاهیجان شاهد کمترین آسیب بودیم.
وی اظهارداشت: در مدیریت پدافند غیرعامل همه سازمان ها و ادارات نقش دارند و حتی باید این حساسیت در خانواده ها نیز ایجاد شود و رعایت پدافند غیر عامل را داشته باشند تا از میزان خسارت ها کاهش یابد.
سرپرست فرمانداری لاهیجان یادآورشد: پدافند غیرعامل به مجموعه ای از اقدامات گفته می شود که جنگ افزار در آن دخالت ندارد و هدف کاهش آسیب هاست که باید در تمامی حوزه ها برای آن برنامه ریزی صورت گیرد.
جانبازی گفت: اقدامات خوبی نظیر برگزاری همایش ها از جمله در حوزه چای، آفات و بیماری ها در بخش کشاورزی و مانورهای امداد و نجات توسط هلال احمر و آتش نشانی در سطح شهرستان برای کاهش آسیب ها و خسارت برگزار شده است و پخت نان با سوخت دوم یکی دیگراز این اقدامات بود که در شهرستان اجرا شد.
وی اجرای طرح رینگ آبرسانی به شهر لاهیجان با اعتبار 5/5 میلیارد تومان، تقویت شبکه های برق‌رسانی و افزایش توان الکتریکی شهرستان تا 33درصد از جمله اقداماتیست که در پدافند غیر عامل برای جلوگیری از کاهش آسیب در هنگام بحران ها به شمار می‌روند.

منبع: روابط عمومی فرمانداری لاهیجان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد