×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
نقش موثر بامبو در رونق گردشگری کشاورزی

به گزارش «گیل بان»؛ دکتر ابراهیم آذرپور در نشست مشترک با اعضای دبیرخانه بامبو در شهرستان لاهیجان تصریح کرد: لازم است بررسی هایی مشترک در خصوص ارقام سازگار و مقاوم با شرایط اقلیمی و خاکی حاکم بر استان توسط مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات بامبو و نیز مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان صورت گیرد.

مسئول مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات بامبوی گیلان با اشاره به ذخایر ژنتیکی موجود از گونه های مختلف این گیاه در ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی لاهیجان گفت: بررسی اثرات مثبت زیست محیطی حاصل از توسعه بامبو در منطقه، با دعوت از کارشناسان خبره محیط زیست، امری ضروری است.

وی با بیان مزایای کشت بامبو در اراضی جنگلی شیب دار و تحت فرسایش خاطرنشان کرد: عرصه ­های مناسب توسعه کشت گیاه بامبو در گیلان باید با همکاری اداره کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی مورد شناسایی قرار گیرد.

آذرپور با اشاره به لزوم معرفی گونه های بامبوی موجود در ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی لاهیجان افزود: تامین نیازهای آموزشی برای بهره برداران و علاقمندان به کشت بامبو از مهمترین اقدامات اولیه در خصوص توسعه این گیاه در سطح استان است.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی دقیق افراد بامبوکار، بهره برداران و نیز سطح زیر کشت این گیاه در استان گفت: ارائه تسهیلات مناسب در حوزه صنعت بامبوبافی مشوق خوبی برای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر آن خواهد بود.

آذرپور پیگیری ­های مستمر مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات بامبو را عاملی موثر در شناساندن ظرفیت های ناشناخته این گیاه در سطح کشور دانست و گفت: ثبت مالکیت فکری و تجاری سازی محصولات نوآورانه و دانش بنیان این مرکز رونق تولید ملی را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه به وضعیت نامناسب ماشین آلات فرآوری چوب بامبو در خانه صنایع دستی لاهیجان اشاره کرد و گفت: بازسازی، تعمیر و تجهیز این دستگاه ها منجر به تسهیل تولید و افزایش اشتغال در این حوزه خواهد شد.

آذرپور در پایان با اشاره به ظرفیت بالای گردشگرپذیری گیلان یادآور شد: احداث پارک های بامبو و نیز بازدید از باغات دایر در سطح شهرستان راهکاری بهینه برای ارتقای سطح گردشگری کشاورزی در استان خواهد بود.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد