×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
نخبگان عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در توسعه استان نقش آفرینی می کنند

به گزارش «گیل بان»، دکتر مصطفی سالاری در این نشست که عصر امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان، مدیران دستگاه های ‌اجرایی استان و جمعی از اقشار مختلف مردم شهرستان صورت گرفت، اظهار کرد: نخبگان عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی سرمایه‌هایی بی‌بدیل هستند و در توسعه استان نقش آفرینی می کنند؛ فرهنگ و تاریخ سیاهکل به سال‌های بسیار دور برمی‌گردد و بخش مهمی از تاریخ گیلان زمین را دربردارد.

*عامل منابع انسانی و منابع طبیعی شهرستان سیاهکل ظرفیت عظیم این منطقه را تشکیل می‌دهند*

*فرهنگ یک دیار به طور آنی شکل نمی‌گیرد بلکه حاصل تاریخی دور و دراز است و این تاریخ و قدمت در شهرستان سیاهکل مشهود است*

وی با بیان اینکه 2 عامل منابع انسانی و منابع طبیعی شهرستان سیاهکل ظرفیت عظیم این منطقه را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: فرهنگ یک دیار به طور آنی شکل نمی‌گیرد بلکه حاصل تاریخی دور و دراز است و این تاریخ و قدمت در شهرستان سیاهکل مشهود است. استاندار گیلان ادامه داد: منابع انسانی و طبیعی غیرقابل صادرات و واردات است؛ حال اینکه یکی در طول دوران متمادی و دیگری موهبت خدادادی است و مادامی که این دو در پیوند با یکدیگر قرار گیرند چرخ توسعه با سرعت در چرخش خواهد بود.

*ظرفیت مهم شهرستان سیاهکل که نمودی از آن به طور مشترک در سرتاسر استان دیده می‌شود ظرفیت گردشگری است*

دکتر سالاری تلاش دسته‌جمعی برای قرار گرفتن شهرستان و متعاقبا استان در مسیر توسعه را امری ضروری و وظیفه ذاتی مردم و مسئولین دانست و خاطر نشان کرد: جز با عزمی جدی و جمعی چنین مهمی محقق نخواهد شد. وی شهرستان سیاهکل را سرشار از ظرفیت‌های ریز و درشت قلمداد کرد و گفت: ظرفیت مهم شهرستان سیاهکل که نمودی از آن به طور مشترک در سرتاسر استان دیده می‌شود ظرفیت گردشگری است که برای بهره‌گیری از آن باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت داد.

*قصد داریم با مشارکت مردم جهت ترویج فرهنگ گردشگرپذیری استان اقدامات مؤثری انجام دهیم*

استاندار گیلان اضافه کرد: گردشگری روستایی و به طور مشخص بوم‌گردی موضوعی است که به طور جد در استان در حال پیگیری است و قصد داریم با مشارکت مردم جهت ترویج فرهنگ گردشگرپذیری استان اقدامات مؤثری انجام دهیم که بتوانیم علاوه بر جذب گردشگر و توریست به منطقه و شناساندن ظرفیت‌ها و تاریخچه استان، وضعیت معیشت مردم را نیز متحول کنیم.

*توسعه ظرفیت گردشگری شهرستان می‌تواند غنای این منطقه را به بیرون معرفی و معیشت مردم را نیز تقویت کند*

*آماده سازی محیطی مهمترین وظیفه ما است*

دکتر مصطفی سالاری با اشاره به ظرفیت عظیم استان و بخصوص شهرستان سیاهکل در حوزه گردشگری، اظهار داشت: معتقدم اگر به درستی برروی موضوع گردشگری کار کنیم، می‌توانیم از آن بهره‌ای به مراتب بیشتر از بخش کشاورزی دریافت کنیم. وی ادامه داد: توسعه ظرفیت گردشگری شهرستان می‌تواند غنای این منطقه را به بیرون معرفی و معیشت مردم را نیز تقویت کند. نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: آماده سازی محیطی مهمترین وظیفه ما است.

*در بخش جذب سرمایه‌گذار نقیصه وجود دارد* * سرمایه‌گذاری‌های کلان در بستر مناسب شکل می‌گیرد* * سرمایه‌گذار زمانی ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌شود که احساس امنیت کند*

دکتر سالاری با بیان اینکه در بخش جذب سرمایه‌گذار نقیصه وجود دارد، تأکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های کلان در بستر مناسب شکل می‌گیرد؛ سرمایه‌گذار زمانی ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌شود که احساس امنیت کند و این وظیفه ما است که زمینه را برای تحقق این امر فراهم کنیم تا از این فضا برای توسعه اقتصادی منطقه بهره ببریم.

*حفظ معماری سنتی مناطق مختلف علاوه بر جذب گردشگر، پاسداشت فرهنگ غنی گیلان زمین محسوب می‌شود*

وی توجه به معماری سنتی استان را امری مهم قلمداد کرد و گفت: حفظ معماری سنتی مناطق مختلف علاوه بر جذب گردشگر، پاسداشت فرهنگ غنی گیلان زمین محسوب می‌شود و باید در این بخش به طور جدی کار کنیم، التبه این کار باید با حفظ قیمت تمام شده و حتی کاهش آن همراه باشد، در غیر اینصورت منطقی و مقرون به صرفه نیست.

*آماده هرگونه حمایت از کارآفرینان هستیم*

استاندار گیلان با اشاره به استعدادهای فراوانی که در شهرستان یافت می‌شود عنوان داشت: آماده هرگونه حمایت از کارآفرینان هستیم. دکتر سالاری اضافه کرد: هدف اصلی تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای تقویت اقتصاد استان است و در این بخش روزهای شنبه هر هفته در قالب نشست تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری پاسخگوی مطالبات عموم مردم هستیم.

استاندار گیلان در بیان سخنانش اظهار کرد: استفاده صحیح از منابع طبیعی علم می‌خواهد و اگر عالمانه از آن بهره ببریم به توسعه و آبادانی استان کمک کرده‌ایم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد