×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 5 اردیبهشت - 1403
false
true
مهر واره بومی و محلی «تی تی» برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ سید جلیل میرعظیمی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در این مراسم با تأکید بر ترویج زبان مادری گفت: زبان گیلکی زبان اجدادی گیلانیان است و مسئولان فرهنگی و خانواده‌ها باید در انتقال این زبان به نسل‌های آینده اهتمام جدی داشته باشند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش در صیانت و گسترش زبان مادری در مدارس گفت: به همه آموزگاران تاکید شده یک بخش از کتاب فارسی و مطالعات اجتماعی را بصورت برنامه آزاد به زبان گیلکی به دانش آموزان آموزش دهند.
زینب کریمی اجرای ویژه برنامه بوم با معرفی مشاغل و آیین‌های بومی و محلی به زبان گیلکی در مدارس را یکی دیگر از برنامه‌های آموزش و پرورش برای حفظ زبان مادری عنوان کرد.

هم‌زمان دوم اسفند سال ۱۴۰۱، روز زبان‌مادری مهرواره بومی‌محلی تی‌تی (شکوفه) در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر رشت برگزارشد. این مهرواره با همراهی و مشارکت اداره‌های کل کانون پرورش فکری، میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان و سازمان‌فرهنگی‌ اجتماعی‌ورزشی شهرداری رشت به‌مرحله‌اجرا ‌گذاشته‌شد و رونمایی از گنجینه‌های سرزمین‌مادری و آشناسازی نسل کودک و نوجوان با پیشینه و داشته‌های فرهنگی، در اولویت‌ قرارداشت.

 اجرای موسیقی محلی، قصه گویی به زبان گیلکی و برپایی نمایشگاه عرضه صنایع دستی و تولیدات بومی و محلی زنان کارآفرین گیلان از برنامه‌های جشن مهرواره «تی تی» بود.
منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد