×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 7 اردیبهشت - 1403
false
true
مقابله با گیاه مهاجم سنبل آبی در آستارا همگانی شد

به گزارش «گیل بان» محمد رضا روشنی روز پنجشنبه در کارگاه آموزش مقابله با سنبل آبی ویژه دهیاران در مرکز بازدید اداره حفاظت محیط زیست آستارا افزود: نمونه هایی از این گیاه مهاجم در بخشی از یک ملک شخصی در شهر مشاهده شده بود که توسط کارکنان اداره حفاظت محیط زیست جمع آوری شد.
وی اظهار کرد: سنبل آبی گونه بیگانه است و به علت سرعت بالای تکثیر و گسترش آلودگی توسعه اقتصادی و رفاه انسان را تهدید می کند و با جذب زیاد عناصر غذایی و نور در رودخانه ها به توده حجیم و متراکم تبدیل و با کاهش اکسیژن و نور و ترشح ترکیبات سمی باعث نابودی موجودات زنده می شود.
روشنی بیان کرد: این علف هرز در تالاب ها، آب بندان ها، مصب رودخانه ها، استخرهای پرورش ماهی، مانداب های جنگل، باتلاق ها، زیستگاه های آبی کم عمق، رودخانه های دارای جریان کند و مکان های آبی غنی از عناصر غذایی رشد و گسترش می یابد.
وی ادامه داد: خوشبختانه این علف هرز در تالاب استیل آستارا مشاهده نشده و جدیت در مقابله با آن ضروری است و دوره آموزش دهیاران در این خصوص مطابق مصوبه شورای پدافند غیر عامل آستارا برگزار شد تا آموزه ها به روستانشینان انتقال یابد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای دو تالاب و پنج رشته رودخانه است.
منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام /

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد