×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
مردم رشت یک شهردار کاری، پاکدست و بومی می خواهند

به گزارش «گیل بان»، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره نسبت به بدعهدی غرب هشدار دادند، اظهار کرد: مردم خواستار پاسخ «نه» به اروپا و آمریکا هستند و لذا مجمع تشخیص مصلحت نظام موضع گیری صریح و قاطع نسبت به این مطالبه مردم داشته باشد.

وی با اشاره به دفاع صدر اعظم آلمان از رژیم صهیونیستی در نشست مونیخ، افزود: ملت های جهان به جنایتکار بودن اسرائیل اذعان دارند، اما آلمان همچنان خود را حامی اسرائیل می داند و در مقابل به ایران می تازد؛ این در حالی است که ما برای کمک به مردم مظلوم جهان از کسی اجازه نمی گیریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سرمایه گذاری میلیارد دلاری آل سعود برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: آل سعود که آل جهود هستند که حمله تروریستی زاهدان و شهادت پاسداران ما را رقم زدند، اما از دولت پاکستان نیز می خواهیم عملکرد عاقلانه و دیپلماتیک داشته باشد.

وی با بیان اینکه تورم و گرانی های افسارگسیخته نارضایتی مردم را در پی داشته است، گفت: از مسئولان می خواهیم نسبت به معیشت مردم توجه داشته باشند و خودشان را جای افراد محروم و بی بضاعت بگذارند. صبر مردم هم حدی دارد، اما این مردم در حمایت از اسلام و انقلاب و ولایت همواره همه سختی ها را به جام می خرند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم پاسخگویی مسئولان نسبت به شرایط موجود، یادآور شد: دستگاه قضا دادستان های سراسر کشور را موظف به نظارت بر بازار و برخورد با مفاسد اقتصادی کرده است لذا از دولت می خواهیم همکاری لازم را با قوه قضاییه داشته باشد.

وی نابسامانی اقتصادی را موجب شرمندگی پدران در خانه های خود دانست و تصریح کرد: قیمت ها در عرض یک شبانه ذوز تغییر می کند و این مسئله موجب شده خانواده از پس زندگی بر نیایند.

آیت الله فلاحتی با انتقاد از عدم تعیین شهردار رشت، خاطرنشان کرد: از شورای شهر رشت می خواهیم یک شهردار کاری و پاکدست انتخاب کند. البته مردم رشت نیز خواستار یک شهردار بومی هستند و شورای شهر باید این مطالبه را مد نظر قرار دهد و به سرعت اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مربی نیز در تربیت اسلامی باید دارای تربیت اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه تربیت خود مورد غفلت قرار گرفته؛ حال اینکه اسلام بر تربیت خود پیش از تربیت دیگران سفارش می کند.

این کارشناس دینی رشد و تعالی انسان بدون خدا و آموزه های الهی را غیر ممکن دانست و اضافه کرد: رسانه های غربی تفکر اومانیستی و انسان گرایی را ترویج می کنند که نتیجه ای جز متلاشی شدن خانواده نداشته است، اما اسلام توجه ویژه ای به خانواده دارد و آموزه های اسلامی موجب تحکیم بنیان خانواده می شود.

وی با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و زن، گفت: زنان جامعه اسلامی از حضرت فاطمه الگو می گیرند و با تدبیر و عزتمندی توانایی اداره جهان را دارند و لذا فساد و بی حجابی ها ناشی از فاصله گرفتن از آموزه های فاطمی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد