×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 30 فروردین - 1403
false
true
شهر رشت، نامزد ثبت جهانی شهر صنایع دستی در یونسکو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ ولی جهانی گفت: با توجه به ورود نمایندگان یونسکو اوایل اسفند امسال به شهر رشت و اهمیت ثبت جهانی این شهر به عنوان شهر صنایع دستی، به همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر برای تحقق این امر نیاز داریم.

جهانی گفت: بیش از ۲۷ هزار هنرمند صنایع‌دستی در ۴۲ رشته مختلف تولید محصولات هنرهای سنتی گیلان مشغول به فعالیت هستند و هفت شهر و روستای استان نیز با برندهای ملی و جهانی به عنوان شهر و روستاهای صنایع‌دستی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به تفاهم نامه این اداره کل با شهرداری رشت در این خصوص ، افزود: راه اندازی کارگاه تولید صنایع دستی شهر رشت در بنای تاریخی استانداری سابق واقع در ابتدای خیابان سعدی این شهر، ایجاد بازارچه صنایع دستی در اطراف عمارت تاریخی کلاه فرنگی واقع در پارک قدس رشت، بازارچه صنایع دستی در محله پیرسرای رشت با عنوان سرای صنایع دستی گیلان، نامگذاری یکی از میدان‌های رشت به نام میدان صنایع دستی و اصلاح برخی تابلو‌های شهر رشت از موضوعات مطرح شده در این تفاهم نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: رشتی دوزی ، خراطی ، مسگری ، مینا کاری یا شیشه گری و چرم دوزی از جمله هنر‌های کهن و ریشه دار شهر رشت است.

جهانی ادامه داد: افزود: با توجه به اهمیت بالای موضوع ثبت جهانی شهر رشت به عنوان شهر صنایع دستی در جهان نیازمند است همه دستگاه‌ها اجرایی استان شامل استانداری، فرمانداری و شهرداری و شورای شهر پای کار باشند تا این اتفاق مهم و مبارک هر چه سریع‌تر انجام شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد