×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 6 اردیبهشت - 1403
false
true
لزوم هدایت دانشجویان در مسیر تجاری سازی ایده ها/ ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی برای تحول آفرینی در سطح ملی و فراملی/ توسعه پایدار نیازمند زیرساخت های دانش بنیان است

به گزارش «گیل بان» دکتر سیروس بیدریغ با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برای دستیابی به توسعه نظام مند فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، تصریح کرد: برای بهره مندی از سیستمی پویا و کارامد لازم است به شاخص های کمی و کیفی توسعه دانشگاهی همگام با هم پرداخته شود.
وی با بیان این موضوع که، در نظر داریم با ایجاد تحولات بنیادین از حوزه پژوهش های تئوریک به حیطه تحقیقات کاربردی محصول محور گام برداریم، افزود: افزایش تعداد هسته ها و واحدهای فناور و نیز شرکت های دانش بنیان و ترغیب و حمایت همه جانبه از نخبگان دانشگاهی (دانشجویان و اساتید) و نیز تجاری سازی با استفاده از امکانات موجود و رعایت شان دانشگاهی در چشم انداز پیش روی واحد لاهیجان قرار گرفته است.
بیدریغ با اشاره به نکاتی در ارتباط با تأسیس مرکز رشد و راه اندازی واحدهای فناور در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان تصریح کرد: گام های اولیه در این خصوص با موفقیت برداشته شده و تمامی فعالیت ها با نظارت کامل سازمان مرکزی صورت می گیرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان به اهمیت بومی سازی فناوری های برتر (های تک) جهان در داخل کشور برای حفظ استقلال و خودکفایی از بیگانگان اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه واحدهایی نظیر لاهیجان می توانند در سطوح منطقه ای، ملی و فراملی تحول آفرین باشند.
بیدریغ با تأکید بر اینکه دانشگاه باید در تعامل مستقیم با بخش های مختلف جامعه به ویژه صنعت و کشاورزی قرار گیرد تا به خوبی از نیازهای موجود آگاهی یابد، خاطرنشان کرد: اجرای هر گونه پژوهشی بدون توجه به اولویت های جامعه و نیازسنجی، بیهوده و نیز اتلاف کننده وقت و منابع ملی خواهد بود.
وی با اشاره به عمده ترین مشکلات گریبانگیر دانشگاه های کشور از جمله کمبود دانشجو، کاهش بودجه های پژوهشی، عدم اشتغال دانش آموختگان و عدم ارتباط کافی با صنعت و جامعه، گفت: کاهش اتکا به شهریه ها و هدایت صحیح دانشجویان برای قرارگیری در مسیر تولید سرمایه راهکاری مناسب برای برون رفت از مشکلات است.
بیدریغ در پایان با تأکید بر اینکه توسعه نیازمند زیرساخت های دانش بنیان است، افزود: تأسیس ”مرکز رشد فناوری جامع شرق گیلان“ در این واحد دانشگاهی گامی موثر در راستای اشتغال مولد، پایدار و مبتنی بر دانش خواهد بود.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری
انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد