×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
فوتبال، هیجان، امید و زندگی

طی سه شب متوالی و فوتبالی، انچه که تاکنون شاید ندیده بودیم و فکرش را نیز نمی کردیم انفاق افتاد ! 4 مربی غیر انگلیسی با معجزه و دانش روز تیمشان را به فینال بردند.

یورگن کلوب آلمانی لیورپول را به فینال مادرید رسید!

پوچتینوی آرژانتینی تاتنهام را به فینال برد!

اونای امری فرانسوی بعد از سالها ارسنال را به فینال اروپایی رساند!

ماسیمیلیانو ساری ایتالیایی چلسی را به فینال هدایت کرد !

در اولی ، لیورپول تیم صاحب نام انگلیسی بازی باخته 3 بر صفر به بارسلونا را با 4 بر صفر در خانه جبران کرد و نشان داد که امید به بودن و ماندن تنها با تلاش و کار تیمی بر میاد و در کنار ان داشتن مربی بزرگ و کاردان و ارزنده که دانش فوتبال را با مفسر بودن در رسانه آغاز کرد ! اما هرگز از آموختن فرار نکرد ، مغرور نشد! اما پیروز شد .

دومی تاتنهام شگفتی ساز شد !! تیمی که امسال در رده های بالای جدول برای بودن دوباره در جام باشگاه های اروپا تلاش می کند .توانست بازی باخته شده در خانه خود را در زمین حریف و در حضور تماشاگران متعصب اژاکس ببرد تا بار دیگر ثابت کند نام های بزرگ ترس اور نیستند بلکه جنگیدن و تلاش برای پیروزی است که حماسه ساز است! ( حتی اگر با یک گل در خانه خود و دو گل در خانه حریف بازنده باشی) اما نیمه دوم را که به نام نیمه مربیان معروف است طوفانی به پا کنی ، که برای هر بیننده تلویزیونی سخت بود باورش ! در حالی که سه بر صفر عقب هستی ان هم در خانه حریف ! ناگهان 3 بر 2 نتیجه را تغییر دهی و بشود انچه که برای لیورپول شد .

اما بازی سوم اگرچه در سطح دیگری بود (لیگ اروپا )اما نشان داد از جام باشگاه های اروپا چیزی کم ندارد!!

ارسنال که زمانی با مربی نامدارش ارسن ونگر شناخته می شد در سال جدید با مربی جدید خود کاری کرد کارستان و توانست به علاقمندان فونبال بفهماند لحظات است که سرنوشت یک تیم را مشخص می کند .

و چنین بود که توانست در دو بازی رفت و برگشت و علیرغم مساوی در خانه در زمین حریف نشان دهد که امروز فوتبال جهانی شده و برد و بخت در فوتبال به میزبان بودن و مهمان بودن نیست بلکه به مدیریت ، دانش و کار تیمی و استفاده درست از ضعف تیم حریف است که نتیجه بخش است .

چهارمی چلسی است با مربی ایتالیایی که توانست با قدرت در فرانفورت المان مساوی بگیرید در خانه مساوی دهد اما در پنالتی و درخشش بازیکنانش به سوی فینال پر بکشد !

بر این اساس و طی سه شب به یاد ماندنی و فوتبال هیجانی درس های از فوتبال جزیره اموختیم که می توان آن را در مسیر زندگی ، کار و اینده خود و دیگران بهره گرفت ، درسی که با تصویر هیجان را به خانه اورد و با تحلیل و دانش مربیان به دل نشست و درسی شد برای ماندن و زیستن در بهتر شدن .

👈درس های از سه شب فوتبالی

مدیریت ، امید به پیروزی ، تلاش ، برنامه ریزی ، سخت کوشی ، دانش روز ، کنش و واکنش آگاهانه ، خلق لحظات زیبا ، وحدت و رفاقت ، رهبری در زمین برای رسیدن به پیروزی ، یکدستی و هماهنگی ، نداشتن ترس از حریف ، امیدوار بودن به زندگی در شرایط بحرانی ، کار تیمی و خرد جمعی ، اندیشیدن اگاهانه و بکار بردن شجاعانه ، تاثیر شعار و وفا و یکدلی تماشاگران ، درس از شکست راهبردی برای موفقیت ، سخت جنگیدن برای زنده ماندن ، به اینده خوشبین بودن ، کلاس فوتبال برای نوجوانان و جوانان فعال و……..

امیدواریم مدیران و مسئولان کشور هم اگر فوتبال روز دنیا را نگاه کردن درس بگیرند و ان را در مدیریت ها بکار گیرند و نگرششان را به اینده تغییر دهند .

فوتبال رقابت و جنگیدن برای پیروزی است ، همزمان کلاسی برای یادگیری و دوستی است . ⚽⚽

 

به قلم رضا بژکول روزنامه نگار

 

پایگاه خبری تحلیلی گیل بان: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اجرای رسالت مطبوعاتی، احترام به مخاطبان و اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد