×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
فقه امروزی مدیون مجاهدت‌های امام صادق(ع) است

به گزارش «گیل بان»، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: شهادت ششمین ستاره آسمان ولایت یعنی امام صادق(ع) را به تمام مسلمانان به‌ویژه مردم گیلان تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به حوادث تلخ پس از رحلت پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: پس از پیامبر(ص) سنت و گفتمان نبوی که در آن زمان عملیاتی شده بود دچار تغییر و تحولات گوناگون شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام حسین(ع) توانست در زمان خود با شهادت و ایثارگری از ارزش‌های دینی پاسداری کند تصریح کرد: با وجود زحمات امام حسین(ع)، جامعه اسلامی در آن زمان از درون در حال فروپاشی بود.

وی فاصله گرفتن از سبک زندگی پیامبر(ص) را علت بازگشت جامعه اسلامی به کفر و شرک عنوان کرد و افزود: انحراف از اسلام واقعی به حدی رسیده بود که فردی یهودی در مسجد پیامبر اکرم(ص) به نام تفسیر قرآن، فضائل سوره‌ها را برای مردم می‌گفت.

آیت‌الله فلاحتی ابراز داشت: اگرچه جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر(ص) دارای مشکلات زیادی بود و مردم دچار انحرافات مختلفی شده بودند اما امام حسین(ع) توانست با خون مطهر خود اسلام را از نابودی نجات دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: در دوره انتقال حکومت از امویان به عباسیان امام محمدباقر(ع) به تبیین معارف اسلامی و تفسیر کتاب خدا پرداخت و نخستین دانشگاه اسلامی در کنار مرقد پیامبر(ص) را ساخت.

وی با بیان اینکه امام محمدباقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) توانستند در زمان خود به اصلاح جامعه بپردازند گفت: امام صادق(ع) توانست با تربیت و پرورش 4 هزار شاگرد معارف اسلامی و دینی را به سایران انتقال دهد.

امام جمعه رشت با اشاره به ویژگی شاگردان تربیت شده در مکتب امام صادق(ع) تاکید کرد: امام صادق(ع) شاگردانی تربیت کرد که جانشین، وارث و امنای انبیای الهی شدند و توانستند دین را در جامعه خود گسترش دهند.

آیت‌الله فلاحتی ماندن بر سیره شاگردان امام صادق(ع) را مستلزم برخورداری از ویژگی‌های مذکور دانست و بیان کرد: اگر کسی خواهان سعادت اخروی و دنیوی است بایستی سبک رفتار و گفتار خود را با امام صادق(ع) تطبیق دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به 65 سال عمر با برکت امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: بیشترین زمان عمر با برکت این امام بزرگوار صرف امامت و ترویج ارزش‌های دینی در جامعه شد و توانست دنیای اسلام را متحول کند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان خاطرنشان کرد: مایه افتخار است که ما شیعه ائمه اطهار(ع) هستیم و امام صادق(ع) آن قدر معارف تولیدی دارد که آنچه در فقه داریم متعلق به آن امام همام است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد