×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
فرماندار لاهیجان: بسیج به همه مردم ایران اسلامی تعلق دارد

به گزارش «گیل بان»، سید محمد احمدی در نشست هماهنگی بزرگداشت هفته وقف، کتابخوانی و بسیج با تسلیت از دست رفتن تعدادی از هموطنان در حادثه زلزله اخیر، اظهار داشت: مردم لاهیجان همیشه در موضوعاتی که منجر به خیر و نیکی می شود پیشقدم هستند، در زلزله اخیر نیز مردم لاهیجان کمک های انسان دوستانه خود را برای مردم غرب کشور اهدا کردند.
وی در رابطه با وقف و اهمیت آن، عنوان کرد: باید اهمیت وقف بیشتر اطلاع رسانی شود تا عموم از آن مطلع شوند، وقف که در بسیاری از روایات اسلامی از ان به « صدقه جاریه » تعبیر شده است دارای ثواب و فضیلت فراوانی است.
احمدی با اشاره به برنامه های تدوین شده برای هفته وقف در شهرستان لاهیجان، گفت: این ویژه برنامه ها در راستای افزایش فرهنگ وقف و آگاه سازی مردم اجرایی خواهد شد.
فرماندار لاهیجان در رابطه با گرامیداشت هفته بسیج، تصریح کرد: در چند روز آینده بسیج وارد 39 سالگی خواهد شد، این جمله امام راحل که بسیج مدرسه عشق است به ما می گوید که در هر زمینه ای اگر به تفکر بسیجی برسیم موفق خواهیم بود.
فرماندار نیز در این جلسه جایگاه میهن اسلامی ایران در بین کشور های جهان را مهم و موثر بر شمرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه به برکت خون شهدای گرانقدر و درایت رهبر معظم انقلاب کشور ایران به عنوان یک قدرت ثابت شده تاثیر گذار ، در منطقه و جهان شناخته می شود.
وی افزود: بسیج متعلق به ارگان و یا نهاد خاصی نیست، همه ادارات دارای پایگاه بسیج هستند تا این تفکر روز به روز پایدار تر شده و از آرمان ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران حفاظت شود.
سید محمد احمدی نقش بسیج را در سیاستهای اقتصاد مقاومتی موثر دانست و افزود:بسیج با اجرای طرحهای گسترده ای توانسته است گامهای موثری در اقتصاد مقاومتی بر دارد.
فرماندار در این جلسه بسیج را یک حرکت فرهنگی برگرفته از ایمان عمیق و تلاش مخلصانه جوانان این مرزوبوم توصیف نمود و اظهار داشت: ایران اسلامی در سایه درایت‌های مقام معظم رهبری امنیت پایدار خود را مرهون هوشیاری، گذشت و ایثار این مجاهدان می‌داند.
احمدی در ادامه عنوان کرد: مشارکت مردم در برنامه های ملی دشمنان را دلسرد می کند و طرفداری مردم ملل مختلف در اقصی نقاط کشور از نظام جمهوری اسلامی مهر باطلی بر سیاستهای استکباری علیه ملت مسلمان ایران است و لازمست تمام دستگاهها در برنامه های این هفته شرکت نمایند.
فرماندار با توجه به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخانی اظهار داشت: در جوامع امروزی فرهنگ کتاب و کتابخوانی با میزان توسعه یافتگی و تمدن جوامع ارتباط مستقیم دارد.
وی افزود: ساختار فرهنگ کتابخوانی باید از کودکی به فرزندان آموزش داده شود تا در آنان نهادینه شود، در ضمن فضایی آموزشی برای والدین مهیا شود تا از نحوه آموزش و آسیب های فضاهای مجازی آگاه شوند.
سید محمد احمدی در پایان گفت: این هفته فرصت خوبی است تا با تلاشی همه جانبه از سوی تمامی نهادها و ادارات برنامه های ویژه ای در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی تدارک و ارائه شوند.

منبع: روابط عمومی فرمانداری لاهیجان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد