×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 5 اردیبهشت - 1403
false
true
طرح‌های گردشگری در اولویت نخست پرداخت تسهیلات در گیلان قرار دارند‌

به گزارش «گیل بان» آرش فرزام صفت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه استانداری گیلان برای حمایت از صنعت گردشگری استان برنامه‌ریزی خوبی انجام داده است اظهار داشت: امسال طرح‌های گردشگری و بوم‌گردی استان گیلان در اولویت نخست پرداخت تسهیلات اشتغالزایی قرار دارند‌.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری گیلان نرخ سود پائین و استقبال بسیار خوب از تسهیلات بوم‌گردی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات بوم‌گردی برای معرفی به بانک‌های عامل استان می‌توانند به صورت اینترنتی مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند.

فرزام صفت در پاسخ به این پرسش که تا چه حد از ایجاد انحراف در حوزه پرداخت تسهیلات بوم‌گردی جلوگیری شده تصریح کرد:‌ تاکنون رضایت نسبی در این حوزه حاصل شده است اما سعی می‌کنیم همواره پایش و ارزیابی‌های لازم برای شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه را در دستور کار قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات بوم‌گردی با کمترین میزان انحراف و با بیشترین حد رضایتمندی از اولویت‌های استانداری گیلان است ابراز داشت: با توجه به سیاست‌های وزارت کار امسال سعی داریم در روند پرداخت تسهیلات بوم‌گردی و گردشگری تغییراتی ایجاد کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری گیلان تغییر رویه وزارت کار به سمت ایجاد خوشه‌های کسب و کار،‌ خوشه‌های پشتیبانه و مشاغل خرد در سال 98 را مورد اشاره قرار داد و گفت: استانداری گیلان نیز با توجه به سیاست‌های ابلاغی سعی دارد در همین راستا حرکت کند.

فرزام صفت گردشگری را یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استان گیلان برای حرکت در مسیر توسعه اقتصادی دانست و ابراز داشت:‌ پرداخت تسهیلات بانکی،‌ حمایت‌های مالی و پشتیبانی از طرح‌ها و پروژه‌هایی با زمینه گردشگری امسال با قوت بیشتری توسط استانداری گیلان پیگیری می‌شود.

وی وجود منابع تکلیفی معین و مشخص شده برای ایجاد طرح‌های اشتغال روستایی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: تقویت اقتصاد خانواده،‌ جلوگیری از مهاجرت به سمت شهرها و ایجاد انگیزه بیشتر از مهم‌ترین کارکردهای حمایت از طرح‌های اشتغال روستایی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد