×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  چهارشنبه - 29 فروردین - 1403
false
true
طراحی کارت ملی هوشمند برای بیماران دیابت کشور

به گزارش «گیل بان»، شکور امیدی با اعلام اینکه هرساله انجمن دیابت جهان برای شناسایی و ارائه خدماتش به دنیا کنگره دیابت شناسی را برگزار می‌کند، اظهار کرد: هم‌زمان با سراسر دنیا کنگره دیابت شناسی در کشور ازجمله در رشت در حال برگزاری هست.
وی رشت را پایه‌گذار انجمن دیابت کشور نام برد و افزود: کنگره دیابت از امروز در رشت آغاز و تا یک هفته ادامه دارد و اختتامیه آن با عنوان کنگره عظیم دیابت در تهران برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابت کشور به لزوم اطلاع‌رسانی و شناسایی دیابت در کشور تاکید کرد و گفت: به دلیل اینکه دیابت علامت و نشانی ندارد 70درصد بیمارانی دیابتی از بیماری خود خبر ندارند.

امیدی بابیان اینکه مردم با یک آزمایش قند خون ساده می‌توانند از سلامت خود باخبر شوند، خاطرنشان کرد: از 8 میلیون بیماران دیابتی در کشور تنها 3میلیون و 600 هزار نفر را شناسایی کرده‌ایم و حدود 5 میلیون نفر از بیماران دیابتی از بیماری خود خبر ندارند.

وی با اعلام اینکه اگر قند خون شخصی دو بار ناشتا بالای 166 باشد وی مبتلابه دیابت است، بیان کرد: نخستین نیاز فعلی درمان دیابت شناسایی بیماران دیابتی است و هیچ نیازی هم نیست به پزشکان متخصص دیابتی مراجعه کنند بلکه همه پزشکان عمومی می‌توانند شناسایی و درمان دیابت را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابت کشور از طراحی کارت ملی هوشمند دیابت در کشور خبر داد و گفت: بیماران شناسایی‌شده انجمن می‌توانند با ارائه کارت دیابت خود به مراکز درمانی روند درمان خود را اعم از خدمات پزشکی و دریافت انسولین تسریع کنند و زمان را صرف کاغذبازی و نامه نوشتن‌ها نکنند.

امیدی بابیان اینکه انجمن دیابت فرمول‌های اصلاحی برای شرکت‌های تهیه کلوچه و مواد غذایی با قند بالا طراحی کرده، گفت: با به‌کارگیری فرمول‌های جدید تولیدکنندگان و صاحبان صنایع می‌توانند محصولاتی تولید کنند که بیماران دیابتی به‌راحتی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه باید کاری کرد تا بیمار جز رنج بیماری درد دیگری را حس نکند، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها ازجمله بیمه‌ها باید همکاری کنند تا بیماریابی و تست قند خون انجام بگیرد تا بتوانیم در شناسایی بیماران دیابتی اقدامات اساسی انجام دهیم.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابت کشور با اعلام اینکه 10 درصد مردم گیلان دیابت دارند، گفت: حدود 250 هزار نفر از مردم گیلان دیابت دارند اما از این تعداد تنها 43 هزار نفر شناسایی‌شده‌اند و همچنان 210 هزار نفر از مردم بیمار گیلان از بیماری خود خبر ندارند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد