×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
ضرب‌الاجل دو هفته‌ای ‌قضایی به شهرداری رشت برای ‌بهره‌برداری تالاب عینک‌

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در سومین نشست ساماندهی و احیای تالاب عینک به ریاست رئیس‌کل دادگستری استان که با حضور جمعی از مدیران شهرداری و مدیران‌کل دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، اظهار داشت: در نشست قبلی مصوب شده بود که شهرداری موظف است قرارداد بهره‌برداری از تالاب عینک را با شرکت آب منطقه‌ای گیلان به امضاء برساند که متاسفانه تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته و اگر شهرداری تا دو هفته، این نقیصه را جبران نکند، به جرم ترک فعل از سوی دستگاه قضا مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

 

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با انتقاد از تداوم روند ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه تالاب عینک تاکید کرد: شهرداری نسبت به این اقدامات غیر قانونی که ماهیت و موجودیت تالاب را تهدید کرده، اقدامات پیشگیرانه و سلبی را به عمل آورد.

رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد: اگر از این پس حتی یک مورد به ساخت و سازهای غیرمجاز حاشیه تالاب عینک افزوده شود، با شهرداری برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

وی همچنین وجود تالابی با مشخصات عینک در حوزه شهری رشت را فرصتی مغتنم برای سرمایه‌گذاری و رونق گردشگری عنوان کرد و افزود: متولیان و مدیران شهر رشت باید فرصت را مغتنم شمرده و برای بهره‌برداری از این تالاب نیز برنامه‌ریزی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه پیشین نشست ساماندهی تالاب عینک مبنی بر بهره‌گیری مناسب از آن با حفظ کاربری و معیارهای شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: پیگیری‌های قضایی یک سال گذشته موجب شد تا روند صدور سند برای تالاب عینک به نام منابع طبیعی به نتیجه برسد اما شهرداری برای بهره‌‌برداری مناسب از این سرمایه طبیعی کوتاهی کرده است.

سیف‌الله مسرور معاون قضایی دادگستری گیلان نیز در این نشست تاکید کرد: در صورت جدیت شهرداری برای بهره‌برداری مناسب از تالاب عینک، پهنه آبی و بستر و حریم تالاب از سوی شرکت آب منطقه‌ای گیلان به مدت 5 سال به شهرداری واگذار می‌شود و برای 5 سال دیگر نیز قابل تمدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداری باید پاسخگوی قصور خود در این زمینه باشد افزود: اگر شهرداری به تعهدات خود در خصوص تالاب عینک به‌موقع عمل نکند، بهره‌برداری از این تالاب به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد