×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
false
true
شعار مرگ بر آمریکا نشان دهنده ذلت ناپذیری ماست

به گزارش «گیل بان»، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به وقوع سیل در تعدادی از استان ها طی هفته های اخیر، اظهار کرد: اگرچه سیلاب خسارت های مادی فراوانی به زندگی مردم وارد کرد، اما چهره نورانی و مهربان مردم در چنین شرایط بحرانی بیشتر نمایان می شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید قدردان مردم در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان باشند، تصریح کرد: زمانی که یک حادثه طبیعی رخ می‌دهد همه در حال یاری کردن یکدیگر هستند، اما در چنین شرایطی دنیای غرب مجددا چهره خبیت و خوی وحشی خود را نشان داد و با مسدود کردن حساب‌های بین‌المللی هلال احمر دشمنی خود با مردم ایران را ثابت کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان اقدام آمریکا در مقابل هلال احمر را واقعیت نظام سلطه دانست و افزود: کسانی که همچنان دل در گرو رابطه با غرب دارند بدانند که استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف شومش همه مردم دنیا را فدا خواهد کرد و حتی از حوادث طبیعی نیز برای جنایت‌های خود بهره می‌گیرد.

این کارشناس دینی از مسئولان خواست به بهانه وقوع سیل از وضعیت اقتصادی غافل نشوند و گفت: شاهد وضعیت نابسامانی در بازار ارز، تورم و گرانی، واردات و صادرات و مواد غذایی هستیم و اگر مسئولان نسبت به این بخش بی‌توجه باشند، نارضایتی بیش از پیش مردم را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به کتاب یک نظامی نیروی دریایی ارتش آمریکا تحت عنوان «جنگ اراده‌ها»، عنوان کرد: این کتاب به جنایت‌های آمریکا در دنیا پرداخته و اینکه دوران سلطه نظامی آمریکا بر کشورها به پایان رسیده و کشتن انسان‌های بی‌گناه تنها تنفر و انزجار از آمریکا را افزایش می‌دهد لذا غرب عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی را میدان مبارزه خود قرار داده است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه امروز غرب به دنبال نفوذ در کشورهای اسلامی و شیعی است، تصریح کرد: تنها راهی که می‌تواند آمریکا را به اهداف شومش برساند، نفوذ در اعتقادات و باورهای اسلامی و استحاله از درون است.

وی جنگ نرم را خطرناک‌تر از جنگ سخت دانست و یادآور شد: ترویج سبک زندگی غربی یکی از ابزارهای جنگ نرم است که موجب استحاله نظام اسلامی می‌شود لذا باید به فرهنگ ایرانی – اسلامی و فرهنگ عاشورا تمسک بجوییم. در تفکر اسلامی و شیعی و حسینی مرگ با عزت بهتر از زندگی ذلت‌بار و نکبت‌بار است و لذا شعار «مرگ بر آمریکا» نشان‌دهنده همین ذلت‌ناپذیری ماست.

امام جمعه رشت آل سعود را پرورش‌دهنده رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: آل سعود که جنایت‌های بسیاری را در دنیا مرتکب شده، بدون پشتیبانی غرب هیچگونه اراده مالی و سیاسی ندارد، اما به لطف الهی به زودی شاهد سقطو آل سعود خواهیم بود.

وی ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و به‌ویژه میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، خاطرنشان کرد: اعتقاد امام خمینی(ره) به پاسداران بسیار عمیق بود و امروز نقش سپاه علاوه بر عرصه‌های نظامی و دفاعی،‌ در عمران و آبادانی در کنار دولت و ملت نیز بسیار مشهود است.

نماینده ولی فقیه در گیلان خودسازی را یکی از شاخصه‌های مهم در تربیت اسلامی دانست و متذکر شد: دین مبین اسلام خودسازی را مقدم بر دگرسازی می‌داند لذا والدین ابتدا خودشان آراسته به خیرات و نیکی‌ها باشند و سپس فرزندان با به سمت خوبی‌ها هدایت و از بدی‌ها دور کنند.

آیت‌الله فلاحتی آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را نشات گرفته از خانواده دانست و اضافه کرد: والدین نقش بارزی در تربیت فرزندان دارند و مامور به سعادت فرزندان هستند لذا والدین تربیت فرزندان را از یاد نبرند و خودشان را در مسائل اجتماعی و اقتصادی غرق نکنند؛ چراکه باید در روز قیامت پاسخگوی منحرف شدن فرزندان از صراط مستقیم باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد