×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 4 اردیبهشت - 1403
false
true
سی‌امین جشنواره تئاتر گیلان به کار خود پایان داد

به گزارش «گیل بان»، آیین اختتامیه سی‌ومین جشنواره تئاتر استان گیلان با راهیابی یک اثر به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و تجلیل از 18 برگزیده بخش‌های مختلف 7 اثر در رشت برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه برای دومین سال متوالی برگزاری این جشنواره به انجمن نمایش گیلان سپرده شده است اظهار داشت: این اقدام به این دلیل است تا اهالی فرهنگ‌خود تصدی امورات خود را برعهده بگیرند.

فیروز فاضلی با بیان اینکه از لحظه آغاز تا پایان این جشنواره نظارت‌ها به‌طور کامل و عالی انجام شده و از هرگونه‌ دخالتی در این زمینه جلوگیری شده است تصریح کرد: هیئت داوران سی‌ومین جشنواره تئاتر گیلان متشکل از داورانی زبده و برجسته است.

وی با تاکید بر اینکه تک تک اعضای خانواده تئاتر گیلان در توسعه و پیشرفت این هنر در گیلان اثرگذار هستند خاطرنشان کرد: آدمی بدون شکست هرگز به پیروزی و موفقیت پایدار دست‌ پیدا نمی‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه جایگاه تئاتر گیلان به علت تمدن و فرهنگ غنی مردم گیلان جایگاهی والا است بیان کرد: در جریان برگزاری این جشنواره هنرمندان زیادی بدون داشتن مسئولیت‌های مدیریتی به‌منظور ارتقای هنر تئاتر گیلان از تمامی توان و زندگی خود مایه گذاشتند.

دبیر اجرایی سی‌ومین جشنواره تئاتر گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه فراخوان ابتدایی این جشنواره از اردیبهشت امسال انجام شده است گفت: در مرحله نخست این جشنواره 20 اثر نمایشی از 19 کارگردان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وحید محبوب بشری با تاکید بر اینکه از 25 تا 28 مرداد داوران از آثار مذکور بازبینی حضوری داشتند خاطرنشان کرد: بازبینی حضوری از شهر‌های رشت، بندرانزلی، صومعه‌سرا، رودسر، املش و سیاهکل انجام شده است.

رئیس انجمن نمایش گیلان با تاکید بر اینکه پس از بازبینی‌های مذکور 7 اثر به مرحله نهایی معرفی شد و از 7 لغایت 10 شهریور این آثار در تماشا‌خانه‌های رشت به اجرا شد افزود: از آثار مذکور یک اثر به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت و از 18 برگزیده بخش‌های مختلف این آثار تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد