×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
سکاندار جدید دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان را بهتر بشناسیم

به گزارش «گیل بان»، دکتر سیروس بیدریغ متولد خرداد ماه سال 1347 در خانواده ای متدین و انقلابی در شهرستان لاهیجان است. وی مدرک دیپلم خود را در رشته علوم تجربی در سال 1365 از دبیرستان دولتی شهید مصطفی خمینی لاهیجان اخذ نمود و سپس برای گذراندن تحصیلات آکادمیک رهسپار تبریز شد.

بیدریغ دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود در رشته کشاورزی را در یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های کشور، یعنی دانشگاه دولتی تبریز گذرانید و موفق به کسب رتبه های برتر تحصیلی به عنوان یک دانشجوی سخت کوش و فعال شد. به گونه ای که اساتید و هم دوره های وی همواره به شکل گیری درست شخصیت علمی، دینی و اخلاقی او تأکید داشته و دارند.

وی در سال 1380 موق به اخذ مدرک دکترای کشاورزی در شاخه «بیوتکنولوژی و کشت بافت»، با کسب معدل بالا از واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران شد، شاخه ای دشوار و حساس از دانش کشاورزی قرن حاضر که از علوم روز و فناورانه دنیا محسوب شده و کشور عزیزمان برای دست یابی به اهداف سند چشم انداز 1404 و قرار گرفتن در جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه به متخصصینی متعهد در این حوزه بسیار محتاج است.

دکتر بیدریغ از سال 1372 تاکنون عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان است. بسیاری از دانشجویان، اساتید و مدیران دانشگاهی معتقدند که سیروس بیدریغ سطوح مختلف مدیریتی را در نظام آموزش عالی کشور، از مدیریت گروه گرفته تا ریاست دانشکده و دانشگاه در کارنامه خود دارد و شخصی درد آشنا، کارآمد، متخصص و متبهر در این حوزه بوده که با تار و پود دانشگاه و مسائل خرد و کلان دانشگاهیان به طور عمیق، علمی و تجربی آشناست.

سوابق اجرایی

دکتر بیدریغ از سال 1372 تا 1377 به مدت پنج سال مدیر گروهی رشته زراعت و اصلاح نباتات دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان را بر عهده داشت. وی سپس به مدت دو سال ریاست بر دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، و همچنین سه سال ریاست دانشکده کشاورزی این دانشگاه بزرگ و تأثیرگذار در سطح استان و کشور را عهده دار شد.

عضویت در شورای پژوهشی منطقه 3 (استان های گیلان- مازندران- گلستان) طی سال های 1378 تا 1381؛ عضویت در شورای آموزشی واحد لاهیجان از سال 1376 تا 1390 به مدت 14 سال؛ عضویت در کمیته ترفیعات دانشگاه لاهیجان به مدت سه سال؛ عضویت در کمیته مصاحبه کنندگان پذیرفته شدگان دکتری استان گیلان؛ عضویت در کمیته انظباطی دانشجویی دانشگاه لاهیجان به مدت 3 سال، از جمله سوابق قابل تأمل رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان است.

دکتر بیدریغ همچنین عضو اصلی جمعیت اسلامی سیاسی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاخه لاهیجان، عضو بسیج اساتید دانشگاه ها و عضو فعال نیروی مقاومت بسیج است.

وی طی مدت بیش از 22 سال خدمت صادقانه خود به عنوان فردی موثر در جامعه فرهیخته و دانشگاهی کشور، تاکنون 3 دوره به معاونت دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان منصوب شده است. بیدریغ از سال 1376 تا 1380 در منصب سرپرست پژوهشی، از 1386 تا 1389 معاون پژوهشی و از سال 1392 تا 1394 به عنوان معاون دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان مشغول به خدمت بوده است.

وی که هم اکنون ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان سیاهکل را بر عهده دارد، سوابق اجرایی متعددی را نیز در خارج از محیط دانشگاه تجربه نموده است که عضویت در شورای گروه پژوهشی باغبانی اداره کل چای کشور؛ عضویت در شورای کشاورزی شهرستان لاهیجان و نماینده دانشگاه آزاد لاهیجان در این شورا؛ عضویت در کارگروه عمران و بهینه سازی شهرستان سیاهکل و همین طور عضویت در شورای راهبردی فرمانداری از آن جمله اند.

سوابق علمی

دکتر سیروس بیدریغ که ارتقاء مرتبه وی به دانشیاری در استان گیلان به تصویب رسیده و در انتظار تأیید نهایی از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است، سوابق علمی فراوانی در کارنامه 22 ساله خدمت خود در دانشگاه دارد که در اینجا به بیان مختصری از آن اکتفا می کنیم.

وی استادیار گروه کشاورزی و مدرس دروس متنوع تخصصی و اصلی در گروه های مختلف زراعت، میکروبیولوژی و سایر رشته های منابع طبیعی است. دکتر بیدریغ به دلیل تخصص بالای علمی در حوزه کشاورزی همواره به عنوان استاد مدعو در دانشگاه های مختلفی در داخل و خارج استان، از قبیل دانشگاه گیلان، آستارا، تنکابن، رشت، چالوس و … فعالیت داشته است.

بیدریغ تاکنون کتاب های تخصصی و کاربردی گوناگونی را در رشته تخصصی خود به نگارش و چاپ درآورده است که برخی از آنها به دلیل استقبال بالای مخاطبین به نوبت های متعدد چاپ رسیده اند. وی هم اکنون نیز عناوین مختلفی از کتاب های علمی تخصصی را در نوبت چاپ دارد که نشان از طراوت روحیه پژوهش و دانش محوری در این استاد پر سابقه و مجرب دانشگاه های استان گیلان دارد.

از نظر سایر جنبه های تأثیر گذار پژوهشی، سیروس بیدریغ تاکنون توانسته مقالات متعددی را در حوزه های تخصصی رشته خود در مجلات معتبر داخلی و خارجی، و همایش های ملی و بین المللی منتشر کند که نتایج بسیاری از آنها قابل تجاری سازی است.

وی مجری عناوین مختلفی از طرح های تحقیقاتی بوده که در اکثر آنها به اولویت های پژوهشی استان در رشته کشاورزی از جمله «چای» که نمادی کهن از شهرستان لاهیجان بوده و هست، پرداخته شده است.

استاد راهنمای بیش از 50 پایان نامه کارشناسی ارشد؛ استاد راهنمای رساله های دکتری؛ استاد مشاور پایان نامه های متعدد در مقطع کارشناسی ارشد؛ مشاوره ده ها پروژه کارشناسی و کارشناسی ارشد؛ داوری و ارزیابی ده ها کتاب و طرح تحقیقاتی و تدریس در دوره های تخصصی ارشد و دکتری از سایر سوابق علمی این استاد دانشگاه است.

دکتر بیدریغ در سال 1388 به علت مدیریت موفق خود در منصب معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان و کسب رتبه برتر در سطح واحدهای دانشگاه آزاد کشور، توفیق دریافت لوح تقدیر و افتخار آفرینی برای این شهرستان را در کارنامه خود دارد.

امید است دانش، تخصص، تعهد و تجربه پرباری که حاصل سال ها اشراف وی بر موضوعات و مسائل خرد و کلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان است، بتواند راهگشای حل معضلات این واحد دانشگاهی و ایجاد فضایی پویا، علمی، اندیشه ورز با محوریت توسعه دانش بنیان و برخوردار از تبعاتی مثبت برای شهرستان و استانمان باشد.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد