×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 4 اردیبهشت - 1403
false
true
سرزمین خودتان را وارد شعر کنید

به گزارش «گیل بان»، اسدالله شعبانی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان ادبیات زمانی می‌تواند اصالت پیدا‌ کند که برگرفته از پیرامون خالق اثر باشد و چنان‌چه بخواهیم حرفی برای مخاطب داشته‌باشیم، باید فرهنگ و زندگی بومی را وارد ادبیات کنیم.

وی افزود: همه جای ایران سرای ماست و هر گوشه‌ای از این سرزمین، رنگ و آهنگی دلنشین دارد که می‌تواند انگیزه‌بخش سرایش شعر و نگارش داستان باشد.

شعبانی، بهره‌گیری از رنگ، آهنگ، حرکت و ایجاد فضای نشاط‌بخش را لازمه‌‌ی کار برای کودک و نوجوان عنوان‌کرد و ادامه داد: دوری از آموزش محوری و بستر‌سازی برای نگرش خلاقانه، می‌تواند زمینه‌‌ی پیوند افزون‌تر مخاطب با کتاب را فراهم‌ کند.

نویسنده کتاب « نخستین پرواز» هم‌چنین فعالیت‌های گروهی و هم‌افزایی در کارگاه‌های ادبی را زمینه‌‌ساز رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان دانست.

شعبانی با اشاره به فعالیت‌های ارزش‌مند کانون در جهت توسعه کتاب‌خوانی و هم‌چنین پرورش ذوق هنری و ادبی اعضا،گفت:کانون همواره خاستگاه هنرمندان و صاحبان اندیشه بوده و حضور در این مجموعه‌ی فرهنگی می‌تواند امکانی برای پویایی و رشد همه ‌جانبه مخاطبان را فراهم‌ کند.

شاعر و نویسنده کودک و نوجوان با تبیین این موضوع که کودکان نیازمند کنکاش و پرسش‌گری هستند گفت: لازم است فرصت بهره‌گیری از فرصت‌های شبکه‌های مجازی برای بچه‌ها فراهم‌شده و ضمن بستر‌سازی برای استفاده از فن‌آوری روز، در مقام هدایت‌گر برای آنان نقش‌آفرینی کنیم.

وی هم‌چنین باور‌مندی مربیان و خانواده‌‌ها به اهمیت مطالعه را لازمه‌ی علاقه‌مند‌سازی کودکان و نوجوانان  به کتاب ارزیابی‌کرد و گفت:برای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کافی نیست که فقط بخواهیم بچه‌ها کتاب‌خوان بار بیایند، اولیا، مرببان و خانواده‌ها باید کتاب‌خوان بوده و به این باور رسیده‌ باشند که خواندن، لازمه‌ی زندگی بهتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد