×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
سازمان‌های مردم نهاد باید به عنوان چشم جامعه و مستقل از نهادهای دولتی عمل کنند/ لزوم شناسایی زنان سرپرست خانوار و کودکان کار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»، مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید به عنوان چشم جامعه، مستقل از نهادهای دولتی عمل کنند و هیچ گونه وابستگی مالی به کمک های دولتی نداشته باشد در واقع باید توجه به کمک های مردمی باشد در غیر این صورت باعث وضعیت نابسامان این گونه نهادها می شود.

مهندس رحیم حیدری خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی زنان سرپرست خانوار و کودکان کار باید شناخته شوند، دیده شوند و مستندسازی شود تا ارزش و کرامت آنها حفظ شود.

وی در ادامه گفت: حمایت از افراد حرفه آموز و هنرجو  برای دستیابی به خودکفایی اهمیت بیشتری نسبت به کمک‌های موردی از طریق نهادها دارد.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان افزود: برقراری و تشکیل لینک (ارتباطات اینترنتی و از طریق سایت ها ) جهت ارتباطات مشاوره‌ای و آموزشی مردمی با سازمان های مردم نهاد مکمل ضروری و کمک شایانی به افراد زیرمجموعه نهادها و افراد عادی می کند.

مهندس رحیم حیدری در ادامه تصریح کرد: طرح ارتقاء تاب آوری  و تحمل زنان سرپرست خانوار جهت بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی … و همچنین حمایت از فرزندان محصل و کمک به آنان جهت ادامه تحصیل و جلوگیری از موازی کاری و تخصصی کردن کارها و گسترش نهاد ها در جهت بهبود زندگی، تحصیل، درآمد، اشتغال  و معیشت … که افراد نیازمند و مددجو را مورد حمایت قرار می دهند باید مدنظر قرارگیرد.

وی در انتها گفت: خروجی فعالیتهای مثبت باید رضایتمندی باشد. مادرزمینه های مختلف محصول وتولید داریم ولی رضایتمندی حاصل نمی شود چون هدفمند نیست. امروز درکنار فراوانی افراد تحصیلکرده ودانشمند باید توسعه مدنظر باشد.

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد