×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
رویداد استارت‌آپ هنرها و صنایع‌دستی ایرانی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

به گزارش «گیل بان»،‌ رویداد استارت آپ هنرها و صنایع دستی ایرانی امروز با هدف آشنایی ساکنان منطقه آزاد انزلی با انواع هنرهای مختلف و صنایع دستی ایرانی و تنوع بخشی به آثار تولیدی این حوزه توسط معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

مدیر فرهنگی هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد انزلی در حاشیه این رویداد اظهار داشت:‌ در رویداد استارت آپ هنرها و صنایع دستی ایرانی با مشارکت و همکاری آکادمی هنری ژیان در قالب کارگاه‌های آموزشی یک روزه، صنایع دستی ایرانی به علاقمندان و فعالان این حوزه آموزش داده شد.

مهدی کاظمیان به برخی از بخش‌های کارگاه‌های آموزشی این رویداد فرهنگی،‌ هنری اشاره کرد و ابراز داشت: قلاب‌بافی، ربان‌دوزی، طراحی لباس با نرم افزار، طراحی و ساخت زیورآلات، حکاکی و نقاشی روی چرم، نقاشی روی پارچه و طراحی لباس و مد از جمله این کلاس‌های برگزار شده هستند.

وی با اشاره به اینکه رویداد یک روزه استارت آپ هنرها و صنایع دستی ایرانی ویژگی‌های خاصی دارد اظهار داشت: اجرای زنده کارگاه‌های آموزشی که در آن شرکت‌کنندگان به علت درگیر شدن با یک رشته خاص موفقیت‌های زیادی را در حوزه مورد نظر کسب می‌کنند از جمله این ویژگی‌ها است.

کاظمیان استقبال بسیار خوب علاقمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی از این رویداد یک روزه را مورد اشاره قرار داد و گفت: آثار هنری را باید به هر بهانه‌ای در معرض دید عموم جامعه قرار داد تا حلقه ارتباطی مناسبی بین مردم و آثار هنری به ویژه در حوزه صنایع دستی ایجاد شود.

مدیر فرهنگی هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه درون مایه هنرهای دستی با توانمندی‌های داخلی و بومی کشورمان مطابقت دارد افزود: هنرهای صنایع‌دستی با استفاده از ظرفیت‌های درونی زمینه تولید یک محصول فرهنگی و بومی را فراهم می‌کند.

وی برخی از اهداف برگزاری رویداد استارت آپ هنرها و صنایع دستی ایرانی در منطقه آزاد انزلی را برشمرد و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی،‌ گسترش،‌ ایجاد زمینه توسعه و ترویج اشتغال در هنرهای صنایع دستی و آشکارسازی صنایع بومی مناطق مختلف از جمله برخی از این اهداف هستند.

کاظمیان توسعه صنایع خلاق،‌ فروش محصولات صنایع‌دستی فعالان این حوزه و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد انزلی برای دستیابی به این اهداف رونق و فروش آثار صنایع‌دستی و ایجاد علاقه در بین مردم را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر فرهنگی هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد انزلی یکی دیگر از کارکردهای مهم توسعه و ترویج صنایع دستی را امکان صادرات محصولات تولیدشده خواند و گفت: با توجه به شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی باید زمینه تعامل مثبت بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان را فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد