×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 31 فروردین - 1403
false
true
رونق فضای کسب و کار عامل رفع بیکاری در گیلان

به گزارش «گیل بان»، صبح امروز هجدهم آذر ماه، مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور استاندار گیلان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

لزوم بکارگیری دانشگاه های گیلان در بهره برداری از ظرفیت های استانی

در ابتدای این مراسم، استاندار گیلان با اشاره به اینکه دانشجویان موتور محرک توسعه در جامعه هستند، تصریح کرد: انجمن‌ ها و تشکل های دانشجویی دانشگاه‌ های گیلان نظرات خود را در ارتباط با اداره استان و معضلات موجود به کمیته‌ های ۴۸ گانه استانداری ارسال کنند.

مصطفی سالاری رونق فضای کسب و کار را عامل اصلی رفع مشکلات اشتغال در استان دانست و اظهار کرد: لازم است با توجه به پتانسیل دانشگاه های گیلان برای ظرفیت های موجود در بخش های کشاورزی، گردشگری، صنعت و آبزی ‌پروری اقدامات مناسبی صورت گیرد.

سالاری با تأکید بر لزوم بهره گیری از خرد جمعی در تصمیم گیری ها گفت: دانشجویان عامل اصلی تولید ثروت ملی هستند زیرا که در جهان کنونی، قدرت فکر انسان ها منجر به ایجاد فاصله بین کشورها می شود.

فعالیت بیش از 30 نشریه دانشجویی در دانشگاه گیلان

در ادامه این مراسم، احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه روز دانشجو فرصتی مغتنم برای بازآفرینی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجویان است، افزود: نسل امروز دانشجویان با نشاط و منطقی عمل کرده، بینش سیاسی بسیار خوبی برای درک مناسبات جهان و کشور دارند، منافع ملی را به درستی تشخیص می دهند و عقلانیت بر فعالیت های آنان غلبه دارد.

وی با اشاره به اینکه فضای حاکم در دانشگاه های کشور منجر به مطالبه گری واقع بینانه شده است، تصریح کرد: همزیستی مسالمت آمیز گرایش های مختلف دانشجویی در دانشگاه گیلان نشانه ای از غلبه منطق و عقلانیت در فضای حاکم بر این دانشگاه است.

رضی با بیان اینکه زلزله اخیر در غرب کشور مثال بارزی از همدلی دانشجویان بدون توجه به تشکل و گرایش آنها بود، خاطرنشان کرد: 56 انجمن علمی، 30 کانون فرهنگی، 7 شورای صنفی و بیش از 30 نشریه دانشجویی در دانشگاه گیلان فعالیت می کنند.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد