×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  سه شنبه - 4 اردیبهشت - 1403
false
true
رونق اقتصادی در گرو شکوفایی صنایع داخلی است

به گزارش «گیل بان»، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، اظهار کرد: رضایت رهبر انقلاب از عملکرد سپاه در طول چهار دهه گذشته یک مدال افتخار برای پاسداران است؛ البته رهبر انقلاب وضع موجود را مطلوب ندانستند که نیازمند تداوم نقش‌آفرینی سپاه است.

وی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، افزود: تقدیم بیش از 13 هزار شهید و 22 هزار جانباز افتخاری است که به نام نیروی انتظامی ثبت شده است و امنیت جامعه را مدیون همین جانفشانی‌ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ماموریت نیروی انتظامی در ساماندهی ناهنجاری‌ها و برقراری نظم و امنیت برای شهروندان، گفت: یکی از راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم برخورداری پلیس از علوم روانشناسی اجتماعی است که می‌تواند علاوه بر ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به حفظ کرامت انسانی نیز کمک کند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه برای تحقق شعار رونق تولید نیازمند تلاش مجدانه در عرصه احیای کارخانجات تعطیل و نیمه‌تعطیل هستیم، متذکر شد: در سفر روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت به گیلان خواستار رسیدگی به وضعیت کارخانجات و کارگران شدیم، زیرا معیشت کارگران به عنوان قشر ضعیف جامعه به واسطه ورشکستی کارخانه‌ها دچار تنگنا شده و لذا رسیدگی به وضعیت تولید ضروری است.

وی رونق تولید را نیازمند رونق سرمایه‌گذاری دانست و اضافه کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند رشد اقتصادی را محقق کند و باید حمایت از سرمایه‌گذاران را در دستور کار قرار دهد. متاسفانه به واسطه بسیاری از بی‌تدبیری‌ها و مدیریت‌های غلط سرمایه‌گذاران ایرانی به خارج از کشور می‌روند و در دیگر کشورها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی پیشرفت‌های صنایع دفاعی و نظامی ایران را الگوی سایر بخش‌های صنعتی دانست و تاکید کرد: کشوری که می‌تواند با استفاده از دانش جوانان متخصصش موشک‌های دوربرد بسازد، چرا باید لاستیک مورد نیازش را وارد کند؟! این عدم پیشرفت در حوزه صنعت قابل قبول نیست.

وی رونق اقتصادی را در گرو شکوفایی صنایع داخلی دانست و گفت: رتبه صنعتی ایران از 95 به 58 در سال 2018 رسیده که نشان‌دهنده حرکت رو به رشد در این عرصه است لذا باید کارگران را جدی بگیریم و به ساماندهی وضعیت درآمدی آنان بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان شکل‌گیری یک دولت جوان، انقلابی و حزب‌الهی را مطالبه رهبر انقلاب دانست و اظهار کرد: جوانان به واسطه روحیه جوانی و بانشاط انگیزه بیشتری برای توسعه و پیشرفت جامعه دارند و لذا باید میدان را برای جوانان مهیا کنیم.

وی موعظه کردن را یکی از روش‌های تربیتی در دین مبین اسلام و آموزه‌های اهل بیت(ع) دانست و عنوان کرد: امروزه بسیاری از روش‌های تربیتی دنیای مدرن ناکارآمد است و خانواده‌ها ابتدا باید خود به سمت آموزه‌های دینی بیایند و سپس به تربیت فرزندان بپردازند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تربیت فرزندان باید با اخلاص و در راه رضای الهی باشد، یادآور شد: گاهی والدین برای اینکه فرزندان زندگی بهتری داشته باشند از رعایت حلال و حرام الهی می‌گذرند و آخرت خود را خراب می‌کنند؛ این در حالی است که در روز قیامت حتی فرزند هم به فریاد انسان نمی‌رسد و هر کسی باید پاسخگوی اعمال خوب و بد خویش باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد