×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
روز جهانی معلولان تلنگری برای مسئولان است/ معلولان زلزله را دریابیم

به گزارش «گیل بان»، ابراهیم اسلام وست کلیدبری هدف از نامگذاری 12 آذر به عنوان روز جهانی معلولان را تلنگری برای مسئولان دانست و اظهار کرد: این روز باید فرصتی باشد تا مسئولان به یاد آوردند برای قشر معلول، گاه توانمند و گاه کم توان چه کرده و می کنند؟!

وی افزود:متاسفانه سال هاست که این روز در کشورمان به نمادی برای برگزاری جشن هایی شده که نمی دانیم معنایش شاد بودن از معلولیتمان است یا چیز دیگر. تکاپوی بسیار برای جمع آوری آمارها و گزارش عملکردها هم گاه آنقدر کمرنگ بوده که بیش از عملکرد، به یک روزکرد شبیه است.

معلول موفق گیلانی،با بیان اینکه مسئولیت رسیدگی به معلولان به طور عمده به سازمان بزرگ بهزیستی محول شده است، تصریح کرد: این سازمان دارای ابعاد و وظایف بسیار است که گاه معلولین در آن مستتر می شوند. بدیهی است نادیده گرفتن زحمت های مسئولان و دست اندرکاران این سازمان ناسپاسی است.

اسلام دوست،ضمن قدردانی از زحمات تک تک دلسوزان این مجموعه، عنوان کرد: درد دل معلولان بر سر نوع عملکرد سازمان نیست، بلکه چگونگی نگاه مسئولان در مورد معلولان، توانمندی های آنان و نوع رسیدگی هاست.

وی ادامه داد:واقعیت امر این است که اگر روز جهانی معلولان و برخی برنامه های احساسی را کنار بگذاریم، در موارد دیگر معلولان فراموش شده هستند؛ تا جایی که هنوز تصویب قانون حمایت از معلولان در کشور را بعد از یک دهه نداریم.

معلول موفق گیلان،با بیان اینکه در کشور مشکلات و معضلات مهم فراوانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با این وجود، اقشار آسیب پذیر هم جزئی از این ملت و مملکت هستند و لذا انتظار توجه قانونی مسئولان را دارند.

وی اضافه کرد:متاسفانه توانمندی بسیاری از معلولان جامعه از دید مسئولان پنهان مانده؛ تا جایی که در برخی زمینه ها شاید نتوان گفت پا به پای هم وطنان سالم خویش، بلکه فراتر از آنان گام هایی برداشته و خدماتی ارائه می دهند که در صورت توجه و حمایت مسئولان، دلگرمی برایشان ایجاد خواهد شد.

اسلام دوست، بسیاری از مشکلات را در قانون حمایت از معلولان قابل حل دانست و گفت: هیچ  کسی آرزو نمی کند که انسان دیگری مشکل معلولیت او را داشته باشد، اما کاش فقط یک ساعت خود را جای یک معلول قرار می دادید و با عصا راه می رفتید و یا روی ویلچر می نشستید. در آن صورت شاهد بودید که حتی حداقل حقوق شهروندی در سازه های شهری برای این قشر آسیب پذیر از جامعه نادیده گرفته شده است. گاهی محل عبور معلولان در یک اداره، درمانگاه یا پیاده رو فقط به معنی برداشتن وظیفه از دوش مسئولین می باشد.

وی در ادامه، به حادثه تلخ زلزله کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: زلزله افکار عمومی و دل های مهربان را لرزاند و باعث ایجاد همدلی و همکاری بین اقشار مختلف مردم با دولت شد؛ تا آنجا که همه دولتمردان را به همت وا داشت تا دردی از آلام هم وطنان آسیب دیده را دوا کنند، اما نگرانی من و دیگر معلولان کشورم از جنس دیگری بود.

معلول موفق گیلانی، نام «زلزله» را همراه با معلولیت و آسیب دیدن عده ای از هم وطنان دانست و اظهار کرد: انسان   های سالمی که دیروز زندگی عادی در جامعه داشتند، امروز باید در کنار درد و رنج بیاموزند که چگونه با معلولیت خود کنار بیایند لذا در حالی که همه نگران معیشت و اسکان زلزله زدگان هستند، یادمان نرود که برخی مشکلات مقطعی نیست و نمی توان در کوتاه مدت به آن توجه کرد.

وی متذکر شد: نمیدانم چند هم وطنم، درد معلولیت را در کنار دیگر دردها تجربه می کند، اما آرزو می کنم که اگر امروز توجه همه به آنهاست، در آینده نیز فراموش نشوند و به زودی قانون جامع حمایت از معلولان اجرائی گردد تا دغدغه کمتری برای آینده داشته باشند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم اسلام دوست کلیدبری، کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و کارشناس مالی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان است که چند سال به عنوان معلول موفق از نگاه بهزیستی و استانداری گیلان معرفی شده و به دریافت لوح تقدیر از استاندار وقت نائل گردید. وی همچنین درسوابقش، عضو هیئت مدیره جامعه معلولان استان گیلان رانیز داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد