×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
دستاوردهای علمی ایران اسلامی عامل تقویت اراده ملی است

به گزارش «گیل بان» محمد درویشی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در ارتباط با رویارویی ایران و آمریکا تصریح کرد: به فرموده معظم له گزینه قطعی ما در برابر آمریکای جهان خوار مقاومت ملت بوده و اراده ما قوی تر و متکی بر توکل به خداست.

توسعه درون زاد صنایع دفاعی نمونه بارز تبلور اراده ملی در بازدارندگی دشمنان

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت های علمی کشور در دهه های اخیر عامل اصلی توانمندسازی اراده ملی و پایداری ملت در برابر خواسته های نا به حق استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: توسعه درون زاد صنایع دفاعی با تکیه بر دانش بومی و سطح بالای خودکفایی کشورمان در این حوزه، یکی از صدها نمونه بارز تبلور اراده و توان ملی در بازدارندگی دشمنان اسلام و انقلاب است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان با اشاره به اینکه دانشمندان ایرانی در بسیاری از تجهیزات نظامی از جمله پهبادها، مرحله مهندسی معکوس را پشت سر نهاده و اکنون به نوآوری، ابداع و اختراع سیستم های فوق پیشرفته روی آورده اند، افزود: بسیاری از فناوری های نظامی ساخت داخل در سطح جهان بی نظیر بوده و فاقد هر گونه نمونه مشابه هستند.

وی در ادامه به فرآیند اصلاح و به نژادی محصولات مختلف کشاورزی از طریق انرژی صلح آمیز هسته ای، توسط دانشمندان کشورمان پرداخت و گفت: در مورد بسیاری از گیاهان به ویژه گندم و برنج، ارقامی پرمحصول و مقاوم نسبت به انواع تنش ها به وجود آمده که قادرند امنیت غذایی ایران اسلامی را در صورت ادامه هر گونه تحریمی تضمین کنند.

اقتصاد مقاومتی عامل رونق گیری اشتغال دانش بنیان و خودباوری ملی

درویشی با اشاره به رتبه پانزدهم جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید علم سلول ‌های بنیادی در دنیا بر اساس آمار جهانی اسکوپوس (2015)، خاطرنشان کرد: کشورمان جزو یک درصد کشورهای دنیا بوده که به توانمندی پیوند سلول ‌های بنیادی خون ‌ساز دست‌ یافته و نیز سومین کشور در زمینه استخراج سلول‌ های بنیادی از مغز دندان‌ های شیری بوده که تنها در کشورهایی از قبیل آمریکا و ژاپن قابل اجرا شدن است.

وی با بیان نقش شگرف علم زیست فناوری در تولید انواع داروهای اساسی در سطح جهان یادآور شد: ایران در زمینه تولید و گسترش این دانش رتبه چهاردهم جهان را به خود اختصاص داده است و برای سال ها با اقتدار کامل حرف نخست را در منطقه نیز می زند.

درویشی با اشاره به وضعیت مطلوب آمار اختراعات و تولیدات علمی ایران در رشته های مختلف فنی و مهندسی، کشاورزی، شیلات و …، تصریح کرد: الگوی برتر اقتصاد کشورمان که همان اقتصاد مقاومتی بوده، منجر به رونق گیری اشتغال دانش بنیان و خودباوری ملی شده است.

اراده ملی ملت ایران حاصل مجموع دستاوردهای انقلاب اسلامی است

وی با بیان این موضوع که بر اساس اطلاعات به دست آمده از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ۲۲ درصد از کل تولیدات علمی کشورهای اسلامی توسط پژوهشگران ایران اسلامی تولید می‏ شود، افزود: اراده دانشمندان، پژوهشگران، مخترعین و مبتکرین متخصص و متعهد ایرانی همواره عاملی برای دستیابی به قدرت بالای رقابت پذیری کشورمان با جهانیان، به ویژه آمریکا بوده است.

درویشی به رویکرد موفق سال های اخیر در خصوص رونق پژوهش های کاربردی محصول محور در سطح دانشگاه های ایران اشاره کرد و گفت: حرکت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به سمت کیفیت افزایی، کارآفرینی و ایجاد کسب و کارهای پر بازده، فضای اقتصادی کشورمان را برای مقابله با هر گونه تکانه های اقتصادی خارجی مقاوم ساخته است.

وی با بیان این که اراده ملی مستحکم ملت ایران حاصل مجموع دستاوردهای کم نظیر انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف علمی، فناوری، فرهنگی و … است، خاطرنشان کرد: ملتی که برای دستیابی به آرمانی مقدس از جان و مال خود گذشته و هدفی جز اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) ندارد، همچون آرمان های والای خود شکست ناپذیر و تسخیر ناشدنی است.

درویشی در پایان با تاکید بر لزوم برخورداری از اراده قوی در دولت و مسئولین کشور به پشتوانه حضور پرشور ملت، و به کار بندی تدبیرهای نو در مواجهه‌ با حوادث جدید تصریح کرد: ما متکی به اراده‌ الهی هستیم و اراده الهی همواره بر شکست مستکبرین و سرافرازی و پیروزی مستضعفین جهان استوار است.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری استان گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد