×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  جمعه - 10 فروردین - 1403
false
true
خدمات رسانی ۱۹۰ گروه جهادی به مردم در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گیل بان»؛ فرمانده‌ی بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان امروز در جمع خبرنگاران گفت: در هفته‌ی بسیج سازندگی امسال که از فردا شروع می‌شود، ۱۹۰ گروه جهادی به استعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در عرصه‌ی خدمت رسانی به مردم، بویژه در مناطق محروم نقش آفرینی می‌کنند.
سرهنگ احمد ابراهیمی افزود: ویزیت رایگان، توزیع ۸ هزار بسته‌ی معیشتی، افتتاح ۷ واحد مسکن مددجویان کمیته‌ی امداد، بهسازی مدارس، آبرسانی روستایی و کمک به کشاورزان برای نشاکاری و واکسیناسیون دام از جمله برنامه‌هایی ست که در هفته‌ی بسیج سازندگی امسال از سوی گروه‌های جهادی بطور رایگان ارایه می‌شود.
وی همچنین با تشریح بخشی از برنامه‌های سال گذشته‌ی بسیج سازندگی در گیلان، گفت: در ۸ ماه منتهی به فروردین ماه امسال، ۲۵۲ کیلومتر لوله گذاری همراه با حفر ۵ حلقه چاه و نصب ۵ مخزن ذخیره‌ی آب، برای تامین آب شرب ۸۵ روستای حوزه‌ی غربی و مرکزی گیلان انجام شده و با اینکار ساکنان این روستاه‌ها از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.
فرمانده‌ی بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان همچنین از هدفگذاری برای اتمام طرح آب رسانی به حدود ۲۷۰ روستای فاقد آب شرب در شهرستان‌های آستارا، تالش، رشت، خمام، رودبار و سیاهکل خبر داد و افزود: این ماموریت مهم تا بهره مندی روستانشینان در شهرستان‌های نامبرده شده به جدیت تداوم خواهد داشت.
سرهنگ ابراهیمی همچنین روند اشتغالزایی بسیج سازندگی استان را در یکسال گذشته تشریح کرد و افزود: از محل تبصره‌ی ۱۶، با تخصیص ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای هزار و ۱۸۶ نفر در مناطق مختلف استان شغل ایجاد شده است.
وی در ادامه از تلاش برای احداث ۵۰۰ واحد مسکن محرومان و مددجویان کمیته‌ی امداد گیلان تا پایان امسال خبر داد و افزود: در چهارسال منتهی به ۱۴۰۱، ۲ هزار واحد مسکن محرومان در مناطق استان به اتمام رسیده و به نیازمندان تحویل داده شده است.
در حال حاضر حدود ۳ هزار و ۸۰۰ گروه جهادی در سراسر استان ساماندهی شده اند که ۲ هزار و ۷۰۰ گروه از آن‌ها پایگاه محورند و یا به عبارتی زیر نظر پایگاه‌های مقاومت بسیج فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد