×

منوی اصلی

ویژه های خبری

امروز  شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
false
true
حمل محصولات کشاورزی با قطار برای نخستین بار در گیلان

به گزارش «گیل بان» رئیس سازمان با اعلام این مطلب افزود: حمل نهاده های بخش کشاورزی با قطار در استان به تدریج به  ۱۵ هزار تن خواهد رسید.

علی درجانی حجم تولیدات کشاورزی گیلان را سه میلیون تن در سال ذکر کرد و افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد این محصولات به خارج از استان صادر می شود که استفاده از زیر ساخت ریلی هزینه های جابجایی را ۵۰ درصد کاهش می دهد.

وی افزود: استفاده از راه آهن به طور میانگین سالی یکصد میلیارد تومان صرفه جویی برای بخش کشاورزی استان به ارمغان می آورد.

نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
راه آهن قزوین – رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است. یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال – جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت – قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.
اوایل شهریورماه گذشته نیز مدیرکل وقت راه آهن شمال ۲ (مستقر در رشت) گفت که از اردیبهشت ماه امسال تا آن زمان، ۱۴ هزار و ۶۱۱ تن کالا در راه آهن شمال ۲ تخلیه شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد